شماره: 451055 تاریخ : 1397/12/18-04:30:55

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:

معاینات زائران حج تمتع از 20 اسفند آغاز می شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از آغاز معاینه حدود 90 هزار زائر حج تمتع 98، از 20 اسفند خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از جمعیت هلال احمر، محمد تقی حلی ساز روز شنبه در تشریح آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص حج تمتع سال 98، به روند انتخاب پزشکان اعزامی به عربستان اشاره کرد و گفت: برای انتخاب 570 پزشک که شامل پزشکان عمومی، داخلی، اورژانس، قلب و عفونی می شوند، مصاحبه های اولیه انجام و 1?5 برابر ظرفیت مورد نیاز، اسامی پزشکان به هلال احمر استان ها ارسال شده که اسامی نهایی ظرف امروز و فردا اعلام می شود.

وی توضیح داد: به ازای هر 2 کاروان یک پزشک به حج تمتع اعزام می شود. 70 درصد از این پزشکان، تجربه ارائه خدمات در حج عمره و عتبات دارند و 30 درصد نیز از داوطلبان متقاضی خدمت انتخاب می شوند تا هر سال درصدی از نیروهای تازه نفس به مجموعه اضافه شوند و اعزام پزشکان فقط به تعدادی خاص محدود نباشد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اضافه کرد: معاینات مدیران کاروان ها انجام شده و معاینه روحانیون کاروان ها هم در حال انجام است.
حلی ساز همچنین به ارائه خدمات درمانی هلال احمر در ایام حج تمتع در 2 بیمارستان ثابت ایران در مکه و مدینه با تجهیزات رادیولوژی، اورژانس، بستری و آی سی یو اشاره و اظهار داشت: علاوه بر این دو بیمارستان، بر اساس میزان تجمع زائران در هتل ها، چهار مجتمع درمانگاهی در مکه و چهار مجتمع درمانگاهی نیز در مدینه دائر و به زائران خدمات لازم درمانی ارائه خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه داروی مورد نیاز برای حج تمتع 98، حدود 60 تن برآورد شده است، افزود: 80 درصد از این مقدار خریداری و در حال بسته بندی برای ارسال به مکه و مدینه است.

افزایش درمانگاه های هلال احمر در عراق ویژه ایام نوروز
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به خدمات این مرکز در ایام نوروز در عراق نیز اشاره و تاکید کرد: خدمات درمانی هلال احمر در ایام نوروز ویژه زائران عتبات عالیات مطابق روال گذشته از 25 اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.
حلی ساز افزود: 85 نفر شامل پزشکان، پرستاران، تکنسین و کارشناسان دارویی، اورژانس، آزمایشگاه، بهداشت محیط و نیروهای خدمات و پذیرش برای ارائه خدمات در ایام نوروز به عراق اعزام می شوند.
وی تاکید کرد: برای ارائه خدمات درمانی شایسته به زائران ایرانی در دو شهر کربلا و نجف 6 درمانگاه جدید دائر و در صورت فراهم شدن شرایط، یک درمانگاه نیز در شهر سامرا در این ایام دائر خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معاینات-زایران-حج-تمتع-از-20-اسفند-اغاز-می-شود.bos