شماره: 452185 تاریخ : 1398/01/11-03:14:02

با حکم وزیر نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری منصوب شد

وزیر نفت در حکمی، سعید محمدزاده را به عنوان معاون خود در امور مهندسی، پژوهش، فناوری منصوب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، متن حکم بیژن زنگنه خطاب به سعید محمدزاده به شرح زیر است:

«با عنایت به تعهد، خدمات و تجارب جنابعالی با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به عنوان معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهشی و فناوری منصوب می‌شوید.

امید است با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود و همکاران محترم آن معاونت برای تحقق وظایف محوله گام‌های موثری بردارید.

اهم انتظارات از آن معاونت به ترتیب زیر خلاصه می‌شود:

  • توسعه روابط فناورانه با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور با تاکید بر اجرای به‌موقع قراردادهای منعقده با این واحدها برای توسعه فناوری در حوزه‌ها و زمینه‌های تعریف شده 
  • توسعه و عمق بخشیدن به ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با تمرکز بر ده قلم خانواده کالاهای مشخص شده 
  • تلاش برای تقویت ظرفیت‌های ملی پیمانکاری به‌ویژه در بخش بالادستی صنعت نفت  
  • به روز کردن نظام اجرای پروژه‌های صنعت نفت و نظام بهره‌برداری از آن‌ها، به‌ویژه برای طرح‌های بالادستی نفت  
  • تاکید بر اجرای مجموعه ابلاغیه‌های مربوط به عملیات حفاری، تعمیر و نگهداری ماشین‌های دوار و نیز نحوه برون سپاری بهره‌برداری از تاسیسات  
  • ارتقای استانداردهای مهندسی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت با بهره گیری از تجارب و نیازهای واحدهای عملیاتی صنعت

امید است که در دوره تصدی جنابعالی با به‌کارگیری نیروهای جوان و آموزشی نسل جدیدی از متخصصان در آن حوزه، قدم‌های جدی‌تری برداشته شود.

از خداوند قادر متعال توفیقات جنابعالی را در انجام وظایف محوله مسئلت دارم.»

سعید محمدزاده، متولد سال 1346 و دارای رتبه علمی دانشیاری دانشگاه علم و صنعت ایران است. آخرین سمت اجرایی وی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی فارغ التحصیل رشته کارشناسی مهندسی عمران- عمران دانشگاه صنعتی شریف در سال 1369، کارشناس ارشد مهندسی عمران- سازه دانشگاه علم و صنعت در سال 1373 و دکتری مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در سال 1389 است.

از نظر زمینه‌های تحقیقاتی و تخصصی محمدزاده می‌توان به تحلیل و طراحی خط و سازه، آزمایش و تحلیل قابلیت اعتماد خط و سازه‌ها، مدل‌سازی رفتار و زوال اجرای سیستم خط و سازه‌ها و مدیریت نگهداری و تعمیر اشاره کرد.

از جمله سوابق شغلی و اجرایی وی نیز می توان به عضویت در هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران از سال 1387 تا کنون، عضوهیئت علمی گروه عمران دانشگاه فنی- مهندسی دانشگاه بوعلی سینا از سال 1373 تا 1378، معاون آموزشی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت از سال 1380 تا 1382، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت از سال 1382 تا 1384، مدیرکل اداره خط و سازه های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال 1384 تا 1386، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور مترا از سال 1386 تا 1388 و معاون فنی و زیربنایی از مهرماه 92 تا مهرماه 95 اشاره کرد.

محمدزاده، با تصویب هیئت وزیران در تاریخ 1395/9/14 به سمت معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شد که تا هفته گذشته در همین سمت به خدمت اشتغال داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معاون-وزیر-نفت-در-امور-مهندسی-پژوهش-و-فناوری-منصوب-شد.bos