شماره: 282566 تاریخ : 1396/05/15-06:04:08

معاون وزیر نفت از سفر مقام های بانک مرکزی به اندونزی در هفته آتی خبر داد

معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت اعلام کرد اکنون ایران به اندونزی نفت و گاز مایع (ال‌.پی‌.جی) صادر می کند و قرار است هفته آینده هیاتی از بانک مرکزی کشورمان برای ارتقای همکاری‌های بانکی به آن کشور برود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا امروز(یکشنبه) پس از دیدار وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی، افزود: در این دیدار درباره مسائل مالی و بانکی صحبت شد.

و قرار شد هفته آینده هیئتی از بانک مرکزی ایران برای ارتقای همکاری‌های بانکی به این کشور سفر کند.
وی پس از اشاره به تصمیم 2 طرف درباره سفر هیات بانک مرکزی ایران به «جاکارتا»، تاکید کرد برای ایران روابط بانکی مستقیم میان 2 کشور بسیار بااهمیت است.
معاون وزیر نفت یادآوری کرد طرح جامع توسعه (ام.دی.پی-MDP) برای میدان‌های آب تیمور و منصوری از سوی شرکت «پرتامینا» دریافت شده است و اضافه کرد: این پیشنهاد در حال بررسی است.
وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های آب تیمور و منصوری علاوه بر پرتامینا با چند شرکت داخلی و خارجی تفاهم‎نامه امضا کرده است و امید می رود پرتامینا با جدیت بحث‌های فنی این 2میدان را دنبال کند.
به گفته وی، موضوع ازدیاد برداشت در میدان‌های آب تیمور و منصوری از اهمیت زیادی برخوردار است.
معاون وزیر نفت از سفر هیاتی از شرکت پرتامینا به تهران برای بررسی طرح جامع پیشنهادی خود درباره توسعه میدان‌های آب تیمور و منصوری در آینده نزدیک خبر داد.
به گفته وی، وزیر نفت در این دیدار ابراز امیدواری کرده است تکلیف توسعه میدان‌های آب تیمور و منصوری تا پایان سال جاری میلادی (اوایل دی ماه) روشن شود.
 شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) چندی پیش با هدف مطالعه 2میدان نفتی منصوری و آب تیمور، یادداشت تفاهم همکاری (ام.اُ.یو-MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.
«لوک اویل» روسیه و شرکت های ایرانی «تنکو» و «مپنا» برای مطالعه این میدان ها با شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه همکاری دارند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معاون-وزیر-نفت-از-سفر-مقام-های-بانک-مرکزی-به-اندونزی-در-هفته-اتی-خبر-داد.bos