شماره: 388609 تاریخ : 1397/07/17-04:39:19

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی تأکید کرد چهره جدیدی از صنایع‌دستی در 40 سالگی انقلاب ارائه شود/ احیای رشته‌های ازیادرفته در 7 استان کشور

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: صنایع‌دستی یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران است و در چهل سالگی انقلاب باید چهره جدیدی از صنایع‌دستی ایرانی ارائه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،در جلسه تخصصی احیا و باززنده سازی صنایع دستی از یاد رفته که با حضور نمایندگانی از هفت استان کشور برگزار شد، گفت: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید بر روی تدوین الگوهای جدید از صنایع دستی کار کنیم و چهره ای جدید از صنایع دستی ایرانی به عنوان یکی از برندهای جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.

وی افزود: در همین خصوص با توجه به برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی، باید بتوانیم الگوهایی جدید و تازه و طرح های نو و ابتکاری از صنایع دستی ارائه کنیم.

پویا محمودیان همچنین با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» تصریح کرد: صنایع دستی به عنوان ایرانی ترین کالا نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد و در این میان برنامه ریزی ها ما در معاونت صنایع دستی به گونه ای است که اسفند امسال باید بتوانیم گزارشی کامل و جامع در خصوص صنایع دستی و کالای ایرانی ارائه دهیم.

وی سپس به احیای رشته های از یاد رفته در استان های مختلف اشاره کرد و افزود: «صنایع دستی اشتغالزا و درآمدزا است و احیای رشته های ازیاد رفته و حمایت از رشته های فعال می تواند به ایجاد هرچه بیشتر اشتغال در شهرهای مختلف کمک کند.

ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع دستی نیز در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: «در این نشست رشته های از یاد رفته  صنایع دستی مربوط به 7 استان کشور با حضور نمایندگانی از این استان ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ رشته های صنایع دستی تمام تلاش خود را برای رشد و توسعه و نیز حمایت از رشته های صنایع دستی انجام خواهیم داد.

توحدی خاطر نشان کرد: در این نشست تخصصی برخی از رشته های صنایع دستی از یاد رفته از استان های خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت و ارهکارهای احیا و باززنده‌سازی این رشته‌ها بررسی شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معاون-صنایع‌دستی-سازمان-میراث‌فرهنگی-تاکید-کرد-چهره-جدیدی-از-صنایع‌دستی-در-40-سالگی-انقلاب-ارایه-شود-احیای-رشته‌های-ازیادرفته-در-7-استان-کشور.bos