شماره: 278907 تاریخ : 1396/02/02-02:04:05

در شماره 36 نشریه گزارش موردی انتشار یافت

مطالعه تطبیقی طرح های مستمری بازنشستگی خصوصی در کشورهای منتخب

نشریه گزارش موردی سی و ششمین شماره خود را به مطالعه تطبیقی طرح های مستمری بازنشستگی خصوصی در کشورهای منتخب اختصاص داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تعیین یک ساختار مناسب و منجسم برای نظام چندلایه ای تامین اجتماعی، نیازمند مشارکت تمامی بخش ها در تدوین و اجرای این ساختار بوده و نقش بخش خصوصی در تکامل این مجموعه غیرقابل انکار است. شرکت های بیمه بازرگانی یکی از عمده مؤسساتی هستند که در کنار بخش های اجتماعی مشغول ارائه خدمات پایه، جایگزین و یا مکمل در حوزه های مشترک می باشند. شناخت ساز و کار ارائه خدمات تامین اجتماعی و همچنین طرح های مختلف در دنیای کنونی ضرورتی بی بدیل جهت توسعه و پیشرفت در این زمینه می باشد.

بر پایه این گزارش این مطالعه با هدف شناسایی ساختار ارائه مستمری های بازنشستگی در سیستم تامین اجتماعی کشورها در بخش دولتی و خصوصی انجام پذیرفته است. این تحقیق تطبیقی – مقایسه ای و از نوع توصیفی میباشد که با استفاده از داده های کتابخانه ای، منابع علمی معتبر و تجارب منتشر شده شرکت های بیمه بازرگانی و سازمان های بیمه اجتماعی کشورهای منتخب،سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی انجام شده است.
علاقه مندان جهت تهیه این نشریه که به قیمت 8000 تومان ارائه می شود می توانند به پژوهشکده بیمه واقع در سعادت آباد – میدان شهید تهرانی مقدم – خیابان سرو غربی – نرسیده به میدان قیصر امین پور(شهرداری سابق) – پلاک 43 مراجعه نمایند. همچنین خرید مجازی از طریق مراجعه به آدرس /htpp://bookstore.irc.ac.ir امکان پذیر است. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مطالعه-تطبیقی-طرح-های-مستمری-بازنشستگی-خصوصی-در-کشورهای-منتخب.bos