شماره: 513568 تاریخ : 1399/03/10-09:54:12

مصرف برق بخش صنایع به بیش از چهار هزار مگاوات رسید

میزان مصرف بخش صنایع کشور روز گذشته (جمعه نهم خردادماه) به چهار هزار و 826 مگاوات رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق بخش صنایع ابتدای خردادماه به رقم چهار هزار و 488 مگاوات رسیده بود که این رقم در نهمین روز این ماه با افزایش همراه شده است؛ این در حالی است که به طور معمول و در سال های گذشته میزان مصرف در روز جمعه با کاهش مواجه می شد.

مصرف برق کلی کشور هم روز گذشته به 48 هزار و 415 مگاوات رسید؛ در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال 45 هزار و 273 مگاوات بوده است.

امسال روند مصرف افزایشی برق از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد و پیش بینی می شود با افزایش دمای هوا این میزان مصرف بیشتر از سال های گذشته شود.

بر این اساس رییس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر نیرو تاکید کرد: تدابیر لازم اندیشیده شود تا مردم در تابستان با مشکل قطعی برق مواجه نشوند.

میزان ذخیره نیروگاه های کشور دیروز به رقم یک هزار و 122 مگاوات رسید و میزان برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر هم به عدد چهار هزار و 162 مگاوات بالغ شد.

ظرفیت کلی تولید برق در کشورمان به 83 هزار مگاوات رسیده است و پیش بینی می شود با بهره برداری از نیروگاه های جدید این ظرفیت بیشتر هم شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مصرف-برق-بخش-صنایع-به-بیش-از-چهار-هزار-مگاوات-رسید.bos