شماره: 353365 تاریخ : 1397/05/09-12:50:06

مشکل کامیون داران قیمت لاستیک است نه کمبود آن

محمدرضا گنجی در خصوص عرضه تایرهای سنگین و باری به کامیون داران گفت: تایرهای سنگین و باری تولید داخل در اختیار تعدادی نماینده و فروشنده رسمی در سراسر کشور قرار گرفته است و رانندگان و مالکان می توانند با در داست داشتن حواله وزارت راه و شهرسازی از این مراکز لاستیک مورد نیاز خود را با قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تهیه نمایند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا گنجی رییس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر ایران در خصوص عرضه تایرهای سنگین و باری به کامیون داران گفت: تایرهای سنگین و باری تولید داخل در اختیار تعدادی نماینده و فروشنده رسمی در سراسر کشور قرار گرفته است و رانندگان و مالکان می توانند با در داست داشتن حواله وزارت راه و شهرسازی از این مراکز لاستیک مورد نیاز خود را با قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تهیه نمایند.

محمدرضا گنجی اظهار داشت : تعداد تایرهایی که در انبار نمایندگی های مذکور وجود دارد خیلی بیشتر از نیاز و تقاضای کامیون داران و وزارت راهداری است.

وی در خصوص کیفیت تایرهای داخلی در مقایسه با کیفیت تایرهای وارداتی گفت : علی رغم اینکه بسیاری از کامیون داران اصرار به استفاده از تایرهای وارداتی دارند اما کلیه تایرهای سیمی که وارد کشور می شود و یا شرکت بارز در داخل کشور تولید می کند دارای کیفیت مشابه هستند و استانداردهای یکسانی را باید پاس کنند.

وی افزود : در داخل کشور تایرهای سیمی را فقط شرکت بارز تولید می کند و اختلاف قیمت تایرهای سنگین سیمی تولید شرکت بارز با برندهای خارجی حدود یک میلیون تومان است در حالیکه این تایرها دارای استاندارد ملی ایران بوده و از استانداردهای لازم برخوردارند.

گنجی تاکید کرد : در مورد تایرهای تولید داخل تعداد تایرهایی که در روز تولید می شود، نمایندگی ها، تعداد توزیع روزانه و قیمت فروش همه کاملا مشخص است و هیچگونه ابهامی در مورد تولیدات داخل وجود ندارد.

رییس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر ایران در خصوص مشکلات رانندگان کامیون گفت : هیچوقت مشکل کمبود تایر در کشور وجود نداشته است و کامیون داران بیشتر با قیمت تایر مشکل دارند تا کمبود تایر و اینکه قیمت تایر افزایش یافته است به علت افزایش قیمت دلار است.

وی درباره میزان افزایش قیمت تایر گفت : با توجه به افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه که در سال جاری شاهد بودیم قیمت انواع تایرهای تولید داخل 9 درصد افزایش یافته است اما افزایش قیمت تایرهای وارداتی به علت اینکه تعیین قیمت ندارند خیلی بیشتر است و فروشندگان به هر قیمتی که بخواهند تایرهای وارداتی را به فروش می رسانند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مشکل-کامیون-داران-قیمت-لاستیک-است-نه-کمبود-ان.bos