شماره: 249821 تاریخ : 1395/09/04-01:03:35

مشاور وزیر راه و شهرسازی:چرخه معیوب شهرسازی باید درمان شود

مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال گفت: اکنون دچارچرخه معیوبی در شهرسازی هستیم که برای توسعه و رسیدن به شهر ایده آل باید آن را درمان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسین معصوم چهارشنبه شب در همایش گرامیداشت روز شهرسازی در بندرعباس اظهار کرد : باید بهانه تامین هزینه شهر را از تراکم فروشی و تغییر کاربری کنار گذاشت.

وی افزود: کمبود مسکن در سال های مختلف در برخی موارد راه سوءاستفاده را برای زیاده خواهان باز کرده و آنها با سوءاستفاده از تقاضا در بازار مسکن به جای ایجاد مسکن برای مردم، جیب خود را پر می‌کنند.
این مقام مسئول ابراز داشت: باید در نظر داشت آنچه از فروش شهر نصیب جامعه می شود ،هیچ است و آینده را فدای خواسته های امروز می کنیم.
معصوم تاکید کرد: ما باید هر گونه تعارف را در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز کنار بگذاریم و با کار عملیاتی برخوردها را با این ساخت و سازها انجام دهیم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دنیا ساحل باعث توسعه شهرهاست، گفت: به همین دلیل شهرهای ساحلی شکل گرفت تا توسعه شکل بگیرد.
وی با طرح این سوال که آیا شهرهای ما نیز برهمین اساس توسعه یافته، تاکید کرد: ما انتظار داریم که ساحل زمینه ساز توسعه واقعی شهرمان شود.
 در این مراسم از شهرداران نمونه و دست اندرکاران حوزه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تجلیل و مقالاتی در زمینه سیما و منظر شهرهای ساحلی و شهرهای هوشمند ساحلی ارائه شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مشاور-وزیر-راه-و-شهرسازیچرخه-معیوب-شهرسازی-باید-درمان-شود.bos