شماره: 304893 تاریخ : 1396/07/03-10:45:59

مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو

هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان در بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو (روسیه) که از 28 تا 31 شهریور‌ سال‌ جاری به‌مدت 4 روز در میدان سرخ شهر مسکو برگزار شد، مشارکت کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نمایشگاه صنایع‌ دستی مسکو که یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های روسیه محسوب می‌شود با بخش‌های متنوع مانند صنایع‌دستی، هدایا، غذاهای سنتی و سوغات در جذب گردشگران داخلی و خارجی بر جاذبه‌های گردشگری این شهر افزوده است.

پویا محمودیان مدیر‌کل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در خصوص حضور و مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت: 7 هنرمند ایرانی برای اولین بار در این نمایشگاه به‌عنوان معرفی‌کنندگان هنر و تمدن ایرانی در رشته‌های خاتم‌کاری، پارچه قلمکار، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، طراحی نقش حنا و سوزن‌دوزی از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، هرمزگان، و خراسان‌رضوی حضور یافتند و در کنار کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

او اظهار کرد: هنرمندان کشورمان با همکاری دفتر صادرات  معاونت صنایع‌دستی و تلاش دفتر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نمایشگاه حضور یافتند و هنر و صنایع‌‎دستی ایرانی که ماحصل دسترنج هنرمندان این سرزمین است را در فضایی بالغ بر 70 متر‌مربع  به نمایش گذاشتند.

محمودیان افزود: در طول برگزاری نمایشگاه خانم ریما باگیروا مدیر نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایای مسکو ضمن بازدید از غرفه هنرمندان ایرانی و ابراز خرسندی از حضور هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خواستار حضور مداوم هنرمندانی از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شد و از هنرمندان مشارکت‌کننده با اهدای  لوح قدردانی کرد.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: هنرمندان ایرانی مشارکت‌کننده در نمایشگاه که با استقبال بی‌نظیر بازدید‌کنندگان مواجه بودند به نمایشگاه المپیک که از  3 تا 6 نوامبر سال جاری میلادی برگزارمی‌شود دعوت شدند.

اواضافه کرد: به‌دلیل هم‌جواری این مرکز نمایشگاهی با مسجد جامع مسکو و حضور گسترده مسلمانان روسی به‌عنوان بازدیدکنندگان اصلی، این نمایشگاه می‌تواند مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با مضامین دینی نیز باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مشارکت-هنرمندان-صنایع‌دستی-ایران-در-نمایشگاه-بین‌المللی-صنایع‌دستی-و-هدایای-مسکو.bos