شماره: 511820 تاریخ : 1399/02/09-10:38:55

یک مقام مسیول مطرح کرد:

مشارکت 90 درصدی بخش داخلی در ساخت مخازن نفت

مجری پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام در طرح ملی انتقال نفت خام گوره - جاسک، گفت: بیش از 90 درصد کالاهای مورد نیاز این پروژه از داخل کشور تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نفت، عبدالله احمدی گفت: تاکنون نزدیک به 50 درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز این پروژه سفارش‌گذاری شده و مابقی نیز تا دو ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد، ضمن اینکه طراحی و اجرای این پروژه 100 درصد در داخل کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری طرح احداث مخازن ذخیره نفت خام در قالب B.O.T (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) اظهار داشت: پس از واگذاری این پروژه در مهرماه 97، طراحی پایه و تحکیم بستر زمین انجام شد و فعالیت‌های اجرایی آن از آذرماه 98 شتاب مضاعف گرفت.

به گفته احمدی، بر اساس برنامه زمانبندی، دو میلیون بشکه از این مخازن تا پایان سال 1399 و مابقی آن تا آبان سال 1400 بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: افزون بر احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت، احداث نیروگاه برق به ظرفیت 14 مگاوات تا پایان امسال و کارخانه آب شیرین‌کن به ظرفیت 550 مترمکعب در روز تا انتهای پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی به وضعیت اشتغال‌زایی در این پروژه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون نزدیک به 600 نفر در محل اجرای پروژه مشغول به‌کار هستند که تا دو ماه آتی این میزان به بیش از 2000 نفر افزایش خواهد یافت و برای بیش از 5 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت 30 میلیون بشکه در زمینی به مساحت 460 هکتار در سواحل مکران؛ بخشی از برنامه‌ریزی انجام‌شده پروژه گوره - جاسک در آن منطقه است که هم‌اکنون فاز نخست احداث این مخازن به ظرفیت 10 میلیون بشکه در 65 کیلومتری غرب جاسک در دست احداث است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مشارکت-90-درصدی-بخش-داخلی-در-ساخت-مخازن-نفت.bos