شماره: 354688 تاریخ : 1397/05/29-09:17:51

مردم در تصمیم سازی محیط زیست دخیل شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: مردم باید یکدست و واحد در تصمیم سازی و تصمیم گیری محیط زیست دخیل باشند زیرا هر جا به مردم اعتماد شده حماسه آفریدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، رضا جزینی زاده روز یکشنبه در آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان کرمان افزود: بدون مشارکت مردم و صرفا با امکانات سازمان حفاظت محیط زیست راه به جایی نمی بریم.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز تخریب زیست محیطی به بهانه فعالیت های صنعتی و خدماتی به دردی در جهت از بین رفتن محیط زیست و افسوسی برای نسل فعلی و آینده تبدیل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: فضای مناسبی برای مشارکت مردم در این حوزه فراهم نشده است، زیرا کسانی که در این عرصه فعال می شوند همواره در معرض برچسپ ها و تهمت های زیاد قرار می گیرند.
جزینی زاده افزود: با تصمیم سرنوشت ساز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تفویض اختیارات به استان ها در راستای برنامه ریزی، پویایی و تبیین احساس مسئولیت افراد این سازمان اقدام بزرگی شده که با همکاری مردم و محیط بانان حفاظت از محیط زیست به منصه ظهور می رسد.
وی با بیان اینکه داغ خانواده این شهدا بر سینه همرزمان آنها است، گفت: با آبرسانی و علوفه رسانی به وحوش در فصل پایانی سال زراعی جاری از آمدن حیوانان به پایین دست، مزارع و محیط های شهری و روستایی باید جلوگیری کنیم.
جزینی زاده افزود: بدون حمایت های استاندار کرمان مجموعه محیط زیست روزهای بدتری را می گذراند و با کمک این سازمان باید در راستای حفاظت از منابع زیستی برای حیواناتی فعالیت کنیم که زبان شکایت ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان عنوان کرد: مسئولان سه قوه باید در راستای حفاظت از عزت و اقتدار مردم سرمایه های محیط زیست را هدایت و حمایت کنند و حاکمیت با مشارکت جدی مردم و بدون شعار، نیازهای زیست محیطی جامعه را فراهم کند.
وی ضمن تجدید میثاق با شهدای محیط زیست گفت: انگیزه محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان موجب شده 2 شهید را ظرف 3 هفته تقدیم کند.
این آیین روز یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط طبیعی این سازمان، فرمانده یگان حفاظت، نیروهای نظامی و انتظامی، محیط بانان و سایر مسئولان در کرمان برگزار شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه به منظور سفری یک روزه، شرکت در نشست شورای اداری و آیین بزرگداشت محیط بانان شهید استان وارد کرمان شده است.
علی خواجویی محیط بان شهرستان راور و مهدی احمدی نیک شهرستان قلعه گنج از توابع استان کرمان در درگیری با شکارچیان غیر مجاز طی یک ماه گذشته به شهادت رسیدند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مردم-در-تصمیم-سازی-محیط-زیست-دخیل-شوند.bos