شماره: 464329 تاریخ : 1398/02/22-09:47:50

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی؛

مردم به اندازه نیازشان شکر خریداری کنند

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه نیاز ماهانه کشور به شکر 180 هزار تن است گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 306 هزار تن شکر وارداتی به بازار عرضه شده است اما به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یزدان سیف در گفتگوی ویژه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال 11 میلیون تن گندم تولید شود و نیازی به واردات گندم نداریم، افزود: تا امروز 1 میلیون و 234 هزار تن گندم خریداری شده است که در مقایسه با پارسال 23 درصد بیشتر است.

وی گفت: در سال 97 تمام گندم کشور یارانه ای بود اما بر اساس بودجه سال 98 و تصویب مجلس تنها بخش نان یارانه ای باقی ماند و یارانه صنایع وابسته در این بخش حذف شد.

سیف با اشاره به نوسانات قیمت شکر در بازار افزود: نوسانات فصلی در محصولات کشاورزی در دنیا روالی طبیعی است.

وی با بیان اینکه نیاز ماهانه کشور به شکر 180 هزار تن است گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 306 هزار تن شکر وارداتی به بازار عرضه شده است اما به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است.

سیف افزود: با حکم دادستان کرج امروز 90 تن شکر تنظیم بازاری خارج از شبکه توزیع توقیف شد.

وی گفت: مقادیر زیادی شکر هم اکنون در انبارهای شرکت های تولید کننده شکر وجود دارد که از آنها می خواهیم به کمک مردم بیایند و شکر تولیدی اشان را توزیع کنند.

سیف با بیان اینکه به میزان کافی شکر در انبارهای کشور وجود دارد از مردم خواست تا به اندازه نیازشان خرید کنند و دست سودجویان را در این بازار قطع نمایند.

وی تصریح کرد: روزانه 800 تا 1500 تن شکر در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود و هیچ محدودیتی برای تأمین شکر صنایع و صنوف نداریم.

سیف با بیان اینکه ایران دومین تولید کننده خرما در جهان است افزود: پارسال 256 هزار تن خرما از کشور صادر شد.

وی گفت: اگرچه خرما به اندازه کافی در کشور وجود دارد اما قیمت فروش آن تابعی از فروش صادرات خرما شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مردم-به-اندازه-نیازشان-شکر-خریداری-کنند.bos