شماره: 250624 تاریخ : 1395/09/15-02:02:05

مددجویان شاغل می شوند

مدیرکل حرفه‌آموزی و آموزش کاریابی کمیته امداد، گفت: 46 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در زمینه آموزش اشتغال تخصیص داده شده و تا پایان سال 26 هزار مددجو در بنگاه‌های اقتصادی جذب می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,مهرعلی حق‌گویان در نشست خبری، گفت: 46 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار آموزش در زمینه اشتغال است که سالانه به 85 هزار نفر برای ایجاد اشتغال آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی افزود: امسال 157 هزار طرح برای آموزش به افراد آماده شده که به صورت گروهی و انفرادی در بحث کارآفرینی ارائه می‌شود و تا پایان سال به 20 هزار نفر داده خواهد شد.

حق‌گویان، گفت: تا پایان سال 26 هزار نفر جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

مدیرکل حرفه‌آموزی و آموزش کاریابی کمیته امداد گفت: بیشتر طرح‌های حمایتی، دامپروری و کشاورزی است و بیشتر آموزش‌ها هم در این زمینه است.

حق‌گویان ادامه داد: از 500 هزار طرح اشتغال 4 درصد مربوط به باغداری کشاروزی، 31 درصد دامپروری، 10 درصد صنفی و صنعتی، 16 درصد صنایع دستی، 37 درصد خدمات تولیدی، توزیعی و فنی و 2 درصد سایر مشاغل است.

همچنین علیرضا رمضانی مدیر کل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد نیز، گفت: رویکرد کمیته امداد گسترش کسب و کار خرد است و فرایندی را پیاده می‌کند که از مرحله مشاوره، استعدادشناسی، آموزش فنی و حرفه‌ای، تأمین مالی تا نظارت بر آن را بر عهده بگیرد تا متناسب با نیاز جامعه شغلی انتخاب شده و تا 5 سال پس از آن نیز نظارت بر آن ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 300 هزار بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی انجام شده و صد هزار نفر مددجو به صورت خودکفا معرفی شده‌اند.

رمضانی در رابطه با کمک به بازاریابی و فروش محصولات مددجویان، گفت: در این زمینه در تولید فرش و گلیم تأمین مواد اولیه فرش و فروش آنها کمیته امداد به کمک آمده است.

مدیرکل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد، گفت: با برخی از وزارتخانه‌ها مانند جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه امضا کردیم تا در زمینه تأمین زمین مراتع یا جنگل‌ها در بحث اشتغال کشاورزی و دامپروری بسترهای لازم را برای اجرای طرح‌های پایدار فراهم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای خریداری 1700 دستگاه تراکتور با تخفیف 10 درصد و همچنین خرید خودروهای حمل بار در قالب 2 هزار مورد تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

مدیرکل طرح‌های خودکفایی و اقتصادی کمیته امداد گفت: تأمین منابع مالی از چالش‌های این حوزه است که علاوه بر صندوق قرض‌الحسنه بانک‌ها نگاه خیرین می‌تواند کمک‌کننده باشد. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مددجویان-شاغل-می-شوند.bos