شماره: 452027 تاریخ : 1398/01/07-01:41:42

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی:

محور کار در سازمان امور مالیاتی قانون و مقررات است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در همایش تبیین راهکارهای ارتقاء سلامت اداری گفت: محور کار در سازمان امور مالیاتی قانون و مقررات است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، یعقوب نژاد; مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس منطقه 2سازمان بازرسی و بازرس کل استان برگزار شد، قانون، مودی و مأمور مالیاتی را3 رکن اصلی نظام مالیات ستانی عنوان و تصریح کرد: اگر بخواهیم یک نظام کارآمد، پویا و مبتنی بر عدالت داشته باشیم و مالیات را بر اساس قوانین و سیاست‌های سازمان، توأم با حداکثر رضایت‌مندی مردم وصول کنیم باید این 3 رکن در تعامل باهم دیگر و به‌صورت سیستمی هم‌زمان باهم درست و اصولی کار کنند.

یعقوب نژاد تعامل جهت دسترسی به اطلاعات اقتصادی مودیان، حمایت از مأمورین مالیاتی در برابر کسانی که دوست ندارند مالیات بدهند و تمکین به قانون ندارند را ازجمله اقدامات و کمک‌های خوب اداره بازرسی برشمرد و افزود: نقش و عملکرد اداره کل بازرسی در تشخیص گلوگاه‌های فرار مالیاتی، پیشگیری از وقوع تخلف و حمایت و پشتیبانی از نیروهای سالم، خدوم و زحمت‌کش باعث شده تا ما بهتر بتوانیم حقوق دولت را استیفا کنیم.
وی بابیان اینکه مالیات به‌عنوان یک هزینه اجتماعی عامل توسعه اقتصادی کشور است; گفت: در حال حاضر مالیات وسیله‌ای برای کسب درآمد نیست بلکه به‌عنوان وسیله و ابزار اعمال سیاست‌های اقتصادی دولت است، درواقع دولت با وصول مالیات سیاست‌های اقتصادی را تعدیل و مصرف را کنترل می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به کارکرد اجتماعی مالیات افزود: در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده با اعمال نرخ مصوب، می‌توان مصرف خیلی از کالاها را محدود و یا مردم را تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری درزمینه‏ ای خاص نمود.
یعقوب نژاد برقراری عدالت اجتماعی را یکی از کارکردهای مالیات عنوان کرد و اظهار داشت: استقلال اقتصادی و امنیت ملی، توزیع مناسب و تعدیل ثروت، کاهش فاصله طبقاتی، تأمین هزینه‌های جاری کشور، توسعه عمران و آبادانی منطقه و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی - مذهبی ازجمله مزایای پرداخت مالیات است.
وی بابیان اینکه همه اقتصاددان‌ها متفق‌القول درآمدهای مالیاتی را یکی از بهترین درآمدهای داخلی می‌دانند، گفت: بهترین اقتصاد آن است که متکی بر درآمدهای داخلی باشد; ازاین‌رو یکی از برنامه‌های مهم و مورد تأکید اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش درآمدهای داخلی است.
یعقوب نژاد درآمدهای مالیاتی را ماندگار و سالم دانست و افزود: درآمدهای مالیاتی متکی به سه‌پایه درآمد، ثروت و مصرف است که اگر درست به کار گرفته شود همه مولفه‌های یک اقتصاد سالم و پویا ازجمله تعدیل ثروت، کاهش فاصله طبقاتی و بهبود فضای کسب‌وکار محقق خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی و تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری، تشویق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در سطح استان در نظر گرفته‌شده است.
یعقوب نژاد با تأکید بر تعامل سازنده و حداکثری در چارچوب قانون با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در راستای حمایت از تولید و اشتغال اظهار داشت: اولویت اصلی این اداره کل با توجه به شعار سال، تحقق درآمدهای مالیاتی محول شده به استان بر مبنای اطلاعات دقیق، صحیح و رعایت عدالت مالیاتی و اصل مودی مداری است.
و ی افزود: سازمان امور مالیاتی سعی می‌کند درآمدهای مالیاتی را بدون فشار بر مودیان موجود و از طریق پیگیری معوقات مالیاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و جلوگیری از تراکنش‌های بانکی مشکوک تأمین کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/محور-کار-در-سازمان-امور-مالیاتی-قانون-و-مقررات-است.bos