شماره: 353316 تاریخ : 1397/05/08-02:46:37

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد؛

مجوز انتشار 600 میلیارد تومان اوراق برای ایمن‌سازی راههای شریانی کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مجوز شورای اقتصاد درخصوص انتشار 6000 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور توسط وزارت راه و شهرسازی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر محمد‌باقر نوبخت مجوز شورای اقتصاد درخصوص انتشار 6000 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور توسط وزارت راه و شهرسازی را ابلاغ کرد.

متن کامل این مصوبه که برای اجرا به وزارت راه‌ و شهرسازی – سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شده است،‌ به این شرح است:

شورای اقتصاد در جلسه مورخ 1‏/5‏/1397 درخواست شماره 02‏/100‏/31129 مورخ 19‏/3‏/1397 وزارت راه و شهرسازی درخصوص صدور مجوز انتشار عرضه اوراق مشارکت ریالی برای طرح ایمن‌سازی و نگه‌داری راه‌های شریانی کشور توسط وزارت راه و شهرسازی _ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  به استناد بند «الف» تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 کل کشور را مورد بررسی قرار داد.

پس از بحث و بررسی با انتشار اوراق مشارکت ریالی جهت طرح ایمن‌سازی و نگه‌داری راه‌های شریانی کشور به میزان مبلغ شش هزار میلیارد (000‏‏/000‏‏/000‏‏/000‏‏/6) ریال را به شرح ذیل مشروط به رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط و رعایت موارد زیر مورد تصویب قرار داد:

الف) اولویت انتشار اوراق مشارکت ریالی با طرح و پروژه‌های مربوط به ارتقاء ایمنی جاده‌های کشور و بهبود رویه‌ی راه‌های مربوط به طرح ایمن‌سازی و نگه‌داری راه‌های شریانی کشور می‌باشد.

ب) بازپرداخت اصل و فرع (سودهای علی‌الحساب، کارمزد و سایر هزینه‌ها) ناشی از انتشار اوراق مشارکت ریالی به‌عهده وزارت راه و شهرسازی _ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده و هزینه‌های مزبور را از محل منابع داخلی خود پرداخت نماید، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف است از سهم بودجه سالانه خود، اعتبار لازم را در بودجه سنواتی سال 1397 و سال‌های بعد منظور نماید.

ج) زمان انتشار اوراق مشارکت ریالی و نرخ کارمزد اوراق توسط کمیته بند «ک» تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 تعیین و به تصویب خواهد رسید.

‏- ضمناً وزارت راه و شهرسازی مکلف است پیشنهاد بازنگری عوارض دریافتی از آزاد راه‌های کشور را سریعاً برای تصویب  به شورای اقتصاد ارایه کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مجوز-انتشار-600-میلیارد-تومان-اوراق-برای-ایمن‌سازی-راههای-شریانی-کشور.bos