شماره: 450980 تاریخ : 1397/12/18-09:48:53

نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلستان:

مالیات، مشارکت مردم در مدیریت اقتصاد کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان گلستان اظهار داشت: مالیات، مشارکت مردم در مدیریت اقتصاد کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، آیت الله نور مفیدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلستان تصریح کرد: بی شک مالیات در توسعه کشور نقش موثری خواهد داشت و در شرایط کنونی باید کشور از طریق مالیات اداره شود نه از سرمایه های ملی،.بسیاری از کشور ها، هزینه های خود را از راه مالیات تامین می کنند و کشور ما نیز باید به همین سو پیش برود.

آیت الله نور مفیدی افزود: مردم باید احساس کنند مالیاتی که پرداخت می‏کنند صرف توسعه کشور خواهد شد و از این رو پرداخت مالیات به یک تکلیف و وظیفه برای مردم تبدیل می شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان هم چنین گفت: هرچه در تحصیل درآمد ها وابستگی به سرمایه های ملی کم شود به نفع ملت و دولت خواهد بود و در تامین درآمدهای مالیاتی نیز باید سعی شود تا مواردی چون بی اعتنایی به بحث مالیات و فرار مالیاتی رخ ندهد.
امام جمعه گلستان تاکید کرد: کارمندان دولت امکان فرار مالیاتی ندارند و فرار مالیاتی بیشتر در بخش خصوصی و شرکت های خصوصی دیده می شود و باید راهکارهایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی اندیشید.
آیت الله نور مفیدی افزود: مالیات به معنای دخالت همه مردم در مدیریت اقتصاد است وهمه مردم از کارهایی که دولت انجام می دهد همچون جاده، برق و خدمات دیگر بهره‏مند می‏شوند و می‏بایست در راستای پیشرفت کشور مشارکت داشته باشند. 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان گلستان در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم به جایی برسند که با طیب خاطر مالیات بدهند و وصول مالیات نیز در جهتی باشد که پرداخت آن خواسته عمومی بوده و رضایت مردم و دولت در آن مدنظر قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مالیات-مشارکت-مردم-در-مدیریت-اقتصاد-کشور-است.bos