شماره: 465729 تاریخ : 1398/03/12-06:12:04

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران:

مالیات از مهم‌ترین عوامل توسعه جامعه محسوب می‌شود

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: پرداخت مالیات از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در جلسه بررسی رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی امور مالیاتی شرق استان تهران با اشاره به نقش و اهمیت سرمایه اجتماعی در امور مالیاتی شهر و استان تهران، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی در ساختار مثبت می‌تواند در کنار سرمایه‌های اقتصادی و انسانی، بخشی از ثروت ملی به شمار رود و بسیاری از سازمان‌ها بدون سرمایه اقتصادی و تنها با پشتیبانی سرمایه انسانی توانسته‌اند به موفقیت دست یابند.

این مقام ارشد در امور مالیاتی شهر و استان تهران خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی در واقع، بعد معنوی یک سازمان است و از طریق تشویق افراد به "همکاری" و "مشارکت" در تعاملات اجتماعی، می‌توان میزان بیشتری از معضلات در هر سازمانی را کاهش داد.
نوری در ادامه افزود: بی تردید یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های همکاران مودی محور، برقراری تعامل سازنده از جمله ارتباط کلامی صحیح و موثر با مودیان است، ارتباطی که هم آمرانه و مقتدرانه و با اجرای قانون همراه باشد و هم مودیان آن را بپذیرند. حصول این مقصود متعالی، هنگامی محقق می‌شود که همکاران، تعامل برنامه‌ریزی‌شده، منسجم، تأثیرگذار و هدفمند داشته باشند.
وی، مالیات را به عنوان معمول‌ترین و مهم‌ترین منبع مالی برای تأمین درآمدهای عمومی و یکی از موثرترین ابزارهای سیاست‌های مالی دولت دانست که به درآمد پاک معروف است و افزود: امروزه نقش نظام مالیاتی کشورها در تأمین سه هدف عمده اجتماعی، اقتصادی و بودجه‌ای دولت بر کسی پوشیده نیست. 
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران تصریح کرد: اگر بپذیریم مالیات اهمیت ویژه‌ای برای تأمین منابع مالی مورد نیاز دولت دارد، باید برای افزایش درآمده‌ای مالیاتی، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی مناسب صورت بگیرد تا مردم با اطمینان هر چه بیشتر بخشی از درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی خود را به پرداخت مالیات اختصاص دهند.
نوری اظهار داشت: در شرایط فعلی، اصلاح نظام مالیاتی به منظور حمایت از «رونق تولید» یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که با توجه به وجود ظرفیت بالقوه و مدیریت کارآمد می‌توان رقم زد که این امر مستلزم سرعت بیشتر در تمامی بخش‌ها بر اساس برنامه‌ریزی ماهانه و حذف سازوکار (سنتی) اخذ مالیات با تکیه بر اطلاعات جامع و کامل خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مالیات-از-مهم‌ترین-عوامل-توسعه-جامعه-محسوب-می‌شود.bos