شماره: 306462 تاریخ : 1396/07/23-09:23:41

لنده بعد از قلعه گنج، دومین پایلوت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: شهرستان لنده واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از قلعه گنج کرمان، دومین مرکز محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از آغاز طرح پیشرفت و آبادانی در شهرستان محروم لنده خبر داد. 

وی با اشاره به تجربه موفق این بنیاد در پیشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج افزود: این طرح با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا خواهد شد.
سعیدی کیا با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و موضوع محرومیت زدائی از برنامه ها و اهداف اصلی این بنیاد است، گفت: انتخاب شهرستان لنده به عنوان گامی مهم برای توسعه این استان در جهت محرومیت زدائی و رفع مشکلات معیشتی مردم این منطقه خواهد بود. 
وی افزود: خوشبختانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با جدیت و بطور مداوم پیگیر اجرای این طرح است و ما به زودی با حضور مسئولان ارشد و کارشناسان این بنیاد با سفر به کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران استانی در یاسوج برای بررسی فرآیند اجرای طرح جلسه ای برگزار خواهیم کرد و از نزدیک با مزیت های نسبی منطقه آشنا خواهیم شد و نحوه آغاز و اجرای طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته سعیدی کیا، این طرح با مدیریت بنیاد علوی، در قالب یک فرآیند زمانی چهار ساله انجام می شود و در این مدت موضوعات اشتغال و معیشت مردم پیگیری خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تشکر از بنیاد مستضعفان و مدیریت بنیاد علوی به خاطر قرار گرفتن شهرستان لنده به عنوان شهرستان هدف محرومیت زدائی و طرح پیشرفت و آبادانی در این استان، افزود: همه توان و تلاشمان را به کار می بندیم تا این طرح با موفقیت اجرا و به سرانجام برسد و نمونه درخشانی برای رفع محرومیت، توسعه و رشد دیگر مناطق و کل استان باشد. 
احمدی با اشاره به اینکه محرومیت و مشکلات در مناطق مختلف این استان زیاد بوده و انتظار این است که جزیره ای عمل نشود، افزود: از این فرصت استفاده می کنیم و همه توان و ظرفیت ها را به کار می بندیم و تمام فکر، اندیشه و دغدغه مان در استان این خواهد بود که با اراده و انگیزه پای کار برویم و این طرح را به کل استان تعمیم دهیم.
احمدی افزود: در شهرستان لنده علاوه بر اختصاص بودجه استانی، دستگاه های اجرائی استان با تمام توان بنیاد را برای پیشبرد تحقق این امر یاری می کنند.
وی تصریح کرد: برای پیشبرد طرح، مدیران استان کهگیلویه وبویراحمد از قلعه گنج واقع در استان کرمان که اولین پایلوت طرح توسعه و پیشرفت در کشور بوده، دیدن خواهند کرد تا از تجربیات و موفقیت این طرح استفاده کنند.
فرماندار شهرستان لنده هم در این جلسه گفت: از زمانی که موضوع طرح پیشرفت و آبادانی در شهرستان لنده مطرح شده است، هم مردم و هم مسئولان استان و شهرستان با آمادگی کامل برای هرگونه همکاری و سرمایه گذاری این بنیاد لحظه شماری می کنند. 
کریمی نژاد افزود: برای شروع به کار این بنیاد، زمین و ساختمان لازم برای واگذاری و استقرار کارشناسان بنیاد مستضعفان فراهم شده است. 
وی تصریح کرد: مزیت ها و فرصت ها هم در این شهرستان احصا شده است که در اختیار بنیاد علوی و مشاورین این بنیاد قرار خواهد گرفت. 
فرماندار شهرستان لنده همچنین کشاورزی، صنایع دستی، معادن و حوزه فرهنگی را بخش های مد نظر فعالیت حوزه بنیاد علوی در شهرستان لنده برشمرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/لنده-بعد-از-قلعه-گنج-دومین-پایلوت-محرومیت-زدایی-بنیاد-مستضعفان-می‌شود.bos