شماره: 279327 تاریخ : 1396/02/13-03:18:22

لزوم برنامه عملیاتی مدون شعب برای پیشبرد اهداف

مدیر ناحیه سه موسسه اعتباری ثامن گفت: تدوین برنامه عملیاتی شعب و استفاده‌ی بهینه از تمامی ظرفیت‌ها دستیابی به اهداف تعیین‌شده را ممکن می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , سید عباس نجفی در بازدید از شعب سرپرستی گیلان افزود: رصد فعالیت‌های بانک‌ها و مؤسسات رقیب،  مدیریت کارآمد، ارتباط با مشتریان و ارتقای سطح رضایت آنان مسیر دستیابی به اهداف گام کوتاه‌تر می‌کند.

وی با اشاره به خدمات نوین، خواستار ترویج فرهنگ استفاده از بانکداری الکترونیک در بین همکاران و مشتریان به‌عنوان یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های ریالی، زمانی، و افزایش کارایی شد.

نجفی رعایت ضوابط شکلی و محتوایی در تشکیل و تکمیل پرونده‌های تسهیلاتی و اخذ تعهدات لازم و مکفی از طرفین را در پرداخت تسهیلات ضروری عنوان کرد و گفت: پیگیری مستمر مطالبات بالای یک روز و پرونده‌های مطالباتی مشکوک الوصول در دستور کار روزانه شعب باشد.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ تجهیز پول در سطح شبکه، خواستار تلاش بیش‌ازپیش شعب به‌منظور افزایش و تسریع تحقق درآمدهای عملیاتی از طریق اعطای تسهیلات کوتاه‌مدت و عقود مشارکتی شد. به گفته او راهکار رسیدن به چنین هدفی عملیاتی شدن بازاریابی مصارف در شعب به‌واسطه‌ی شناسایی مشتریان خوش‌حساب و تعریف نوع نیازهای تسهیلاتی هر گروه و ارائه خدمات متناسب با درخواست آنان است.

نجفی گام نخست در فرایند کاهش مطالبات را ممانعت از ایجاد و انباشت مطالبات دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار سنجی اصولی و شناخت کافی نسبت به مشتری، اخذ مدارک دقیق و تأییدشده ،دقت در اخذ مدارک شناسایی و شغلی ، پرینت حساب و نشانی‌های مدیونان و ضامن‌ها، استعلام از محل صادرکننده گواهی اشتغال، احراز هویت از مدیونان و ضامن‌ها و اطمینان از صحت صدور کسر اقساط از مراجع رسمی، ازجمله راهکارهای راهبردی برای تبدیل نشدن تسهیلات به معوقات است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/لزوم-برنامه-عملیاتی-مدون-شعب-برای-پیشبرد-اهداف.bos