شماره: 449503 تاریخ : 1397/12/01-05:58:29

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به همایش بین المللی توسعه بندرچابهار مطرح کرد:

لزوم آشنایی کشورها با ظرفیت های سرمایه گذاری سواحل مکران و بندرچابهار

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار می تواند موجب آشنایی هرچه بیشتر سایر کشورها با استعدادهای ویژه سرمایه گذاری در سواحل مکران و به ویژه چابهار شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار که قرار است هفتم اسفندماه سال جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار شود، اظهار کرد: اهمیت چابهار در حال حاضر بر همگان آشکار است و باید در مسیر ارتقای زیرساخت های ریلی و جاده ای گام برداریم و در عین حال ظرفیت های گردشگری در منطقه را توسعه بخشیم و با چنین تعریفی از چابهار است که می توانیم به موفقیت دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت ویژه سوق الجیشی چابهار سالیان متمادی است که مشخص است و پس از جنگ تحمیلی کشور به پتانسیل های این منطقه جغرافیایی پی برد، بیان کرد: چابهار نقطه محوری کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب و به دلیل موقعیت مناسب ترانزیتی برای هند و افغانستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ادامه داد: چابهار به لحاظ استعدادهای اقتصادی بی نظیر است و باید ظرفیت سازی متناسب با این پتانسیل ها را برای این منطقه جغرافیایی ایجاد کنند.

نعیمی فرد با بیان اینکه ظرفیت بندرچابهار طی دو دولت یازدهم و دوازدهم گذشته به 8,5 میلیون تن افزایش یافته است و در افق 20 ساله پیش بینی می شود که این ظرفیت به 85 میلیون تن برسد، گفت: باید به زیرساخت های ریلی و جاده ای توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه توافقات و مصوبات خوبی در دولت نیز مدنظر قرار گرفته است و امیدواریم در اسرع وقت شاهد تکمیل پروژه های ریلی و جاده ای  باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ایجاد مزیت های ترجیحی باید ظرفیت سازی متناسب جهت توسعه بندرچابهار در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: چابهار می تواند نقش حائز اهمیتی را در مراودات اقتصادی منطقه ایفا کند و به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی برای کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس و آسیای مرکزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که کشور می تواند با برنامه ریزی صحیح از چنین مزیت اقتصادی بهره مند شود. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/لزوم-اشنایی-کشورها-با-ظرفیت-های-سرمایه-گذاری-سواحل-مکران-و-بندرچابهار.bos