شماره: 265755 تاریخ : 1395/11/11-07:55:37

فعالیت 600 سازمان مردم‎ نهاد در حوزه سلامت

مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 600 سازمان مردم‎ نهاد در حوزه سلامت کشور زیر نظر سازمان مردم‎ نهاد این وزارتخانه فعالیت می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مصطفی جمالی شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت افزود: حوزه معاونت اجتماعی از ابتدای سال جاری در وزارت بهداشت ایجاد شد و به عنوان مدیرکل سازمان ‎های مردم ‎نهاد وضعیت دانشگاه‎ های علوم پزشکی کشور را بررسی می‎شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، چهل و یکمین دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه بازدید سازمان مردم نهاد است اضافه کرد: نشست ‎هایی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و دانشگاه های علوم پزشکی جنوب استان کرمان و هرمزگان نیز انجام این فعالیت ها را در دستور کار دارد.
جمالی با بیان اینکه سازمان ‎های مردم‎ نهاد جیرفت و بم عملکرد ضعیفی دارند بیان کرد: راه‎ های ایجاد این سازمان‎ ها را در این منطقه بررسی می ‎کنیم زیرا ایجاد این راهها به مدیریت سلامت حوزه دانشگاه ها کمک می‎ کند.
وی ادامه داد: سمن، سازمانی با ساختار قانونمند است که ویژگی‎ هایی مانند استقلال، غیرانتفاعی، داوطلبانه و مقید بودن به ارزش‎ های اجتماعی را در زمینه رفاه عمومی به ویژه طبقه محروم دارد.
مدیرکل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارکرد : یک سمن به ازای هر 10 هزار نفر، میانگین کشوری است و جنوب کرمان از این میانگین کمتر است.
وی با بیان اینکه مهم ‎ترین رکن برابری اجتماعی سازمان ‎های مردم ‎نهاد هستند خاطرنشان کرد: اگر در منطقه‎ ای این سازمان‎ ها وجود نداشته یا ضعیف باشد یعنی این رکن مهم را ندارند.
جمالی گفت: روند شکل‎ گیری سمن ‎ها در کشور ما بسیار قوی نبوده ولی با ورود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این مقوله، شاهد پیشرفت ‎های قابل توجهی در این زمینه هستیم.
وی افزود: استان ‎های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان با توجه به وضعیت این مناطق نیازمند فعالیت سازمان ‎های مردم‎ نهاد بیشتری به ویژه در حوزه سلامت هستند که در اولویت کاری ما قرار دارد.
جمالی بیان کرد: سازمان‎های مردم‎ نهاد به دلیل ارتباط با مردم نیازهای واقعی را شناسایی و آن‎ ها را به مسئولان اطلاع رسانی می کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فعالیت-600-سازمان-مردم‎-نهاد-در-حوزه-سلامت.bos