شماره: 264623 تاریخ : 1395/10/27-08:38:44

فضای عمومی آرام و امیدبخش در کشور برای فعالیت محققان یک ضرورت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی ضرورت ها برای فعالیت پژوهشی در کشور از جمله بودجه و امکانات، گفت: فضای عمومی کشور اگر آرام و در عین حال امیدبخش باشد، محقق احساس امنیت کرده و امیدوارانه فعالیت خود را دنبال می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر سید حسن هاشمی روز دوشنبه در حاشیه بیست و دومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی به خبرنگاران گفت: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را موظف کردیم یک تا 3 درصد درآمد اقتصادی خود را صرف پژوهش کنند؛ این کار کمک موثری برای فعالیت های پژوهشی است و دانشگاه های علوم پزشکی از محل درآمد خود بابت فعالیت پژوهشی هزینه می کنند.

وی به انجام فعالیت های پژوهشی به طور خاص در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: در طول 3 سال گذشته پژوهشگران برتر ما چهار برابر شدند و تعداد مقالات با کیفیت رشد قابل توجه ای داشته است.
وزیر بهداشت بیان کرد: در علوم پزشکی محققان بین المللی زیادی داریم و توانستیم رتبه بسیار خوب در منطقه داشته باشیم و در برخی از حوزه ها رتبه جهانی را کسب کنیم.
وی به فعالیت نزدیک به 600 مرکز تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس معیارهای بین المللی سعی شده است مجموعه های برتر انتخاب و در قالب این جشنواره از آنها تقدیر شود.
هاشمی تاکید کرد که مهمتر از بودجه و امکانات، فضای عمومی کشور است که اگر این فضا آرام و در عین حال امیدبخش باشد محقق احساس امنیت کرده و امیدوارانه فعالیت خود را دنبال می کند.
وی اظهار کرد: محققین به دنبال فناوری های نو و خلق ثروت موثر برای کشور هستند و ما باید زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم. وی تاکید کرد که محققان نیاز به توجه و احترام و همچنین امکانات، تجهیزات و ثبات قوانین و مقررات دارند و ما در این حوزه ضعف هایی داریم که باید به تدریج مرتفع کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فضای-عمومی-ارام-و-امیدبخش-در-کشور-برای-فعالیت-محققان-یک-ضرورت-است.bos