شماره: 278076 تاریخ : 1395/12/26-01:54:23

فروگاه مهرآباد آماده پذیرش سه میلیون ون 750 هزار مسافر نوروزی

آخوندی : نوروز امسال برای جابجایی سه میلیون و 750 هزار مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد برنامه ریزی شده است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عباس آخوندی در بازدید از فرودگاه بین المللی مهرآبادبا اشاره به ظرفیت 16 میلیونی فروگاه مهرآباد برای جابجایی مسافر گفت :  تحولات بسیار خوبی در فرودگاه مهرآباد برای رفاه مسافران و تسریع تردد آنان صورت گرفته است که اتصال این فرودگاه به مترو یکی از این اقدامات برای تسهیل در دسترسی مردم بوده است .

آخوندی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی تمام عوامل فرودگاه ها در آماده باش هستند، گفت: در سایت "شهرا" وزارت راه و شهرسازی مردم می توانند شکایت و گلایه های خود را مطرح کنند و در اسرع وقت ، رسیدگی می شود.
وی گفت : طرح های بزرگی در فرودگاه مهرآباد اجرایی شده است که در آینده نزدیک بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.
اخوندی افزود : در فرودگاه مهرآباد برای خدمات رسانی به افراد ناتوان گروه هایی راه اندازی شده است تا به آنان کمک شود.
وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه پارسال 49 میلیون مسافر با هواپیما جابجا شدند ، گفت: درسال 95 این رقم به 52 میلیون نفر افزایش یافته است.
آخوندی افزود: با شناور شدن قیمت بلیت هواپیما امکان استفاده بیشتری برای مردم در سفر با هواپیما فراهم شده است.
وی گفت : شناور شدن قیمت بلیت هواپیما باعث شده است که به جز ایام اوج سفرها قیمت بلیت هواپیما به حداقل قیمت برسد.
وزیرراه و شهرسازی  با تاکید بر وظیفه شرکتهای هواپیمایی به رعایت حقوق مسافران ابراز امیداوری کرد با تزریق هواپیمای های جدید به ناوگان هوایی کشور زمینه برای کاهش تاخیرپروازها فراهم شود . 
آخوندی همچنین به ضرورت راه اندازی حمل و نقل ریلی اشاره کرد و افزود : با تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی حومه که در برنامه ششم توسعه برآن تاکید شده است کلان شهرها دارای قطارهای حومه ای خواهند شد. 
وی گفت: با اجرای این مهم از تردد شمار زیادی از خودروها جلوگیری خواهد شد.
 
آغاز بهره برداری از تاکسی‌های هیبریدی فرودگاه مهرآباد
وزیر راه و شهرسازی با حضور در مراسم رونمایی از تاکسی‌های هیبریدی فرودگاه مهرآباد، از ارایه خدمات در ایستگاه متروی فرودگاه و نیز آمبولانس‌های آماده در فرودگاه برای خدمات رسانی به مسافران بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر راه و شهرسازی لحظاتی پیش با حضور در فرودگاه مهرآباد ضمن بازدید از 30 گروه مستقر در فرودگاه مهرآباد شامل یگان‌های انتظامی، امدادی و خدمات عمومی و آتش نشانی از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی آنها قرار گرفت.

همچنین در این بازدید با حضور وزیر راه و شهرسازی، تاکسی‌های هیبریدی شامل 150تویوتای مستقر در فرودگاه مهرآباد رونمایی شدند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از نزدیک درجریان خدمات‌رسانی تاکسی‌های فرودگاهی شامل 350 سوناتا و نحوه ارتباط و خدمات آن با مشتریان قرار گرفت.
در ادامه وی از دو آمبولانس آی‌سی‌یو موبایل مستقر در این فرودگاه نیز بازدید کرد و در جریان نحوه اقدام و عملکرد آنها از زمان تحویل بیمار تا بیمارستان قرار گرفت.
این آمبولانس‌ها می‌توانند به صورت مکانیزه نوار قلب بیمار را گرفته و به مرکز اورژانس ارسال کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد نیز بازدید کرد و با مردم و مسافران درباره خدمات مترو و نحوه جابجایی از فرودگاه تا نقاط مختلف شهر به گفتگو پرداخت.
وی درادامه بازدید خود به سمت ترمینال یک حرکت کرد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فروگاه-مهراباد-اماده-پذیرش-سه-میلیون-ون-750-هزار-مسافر-نوروزی.bos