شماره: 400412 تاریخ : 1397/08/06-06:00:47

در معاملات امروز؛

فروش 280 هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی گفت: 3 خریدار در 8 معامله، 280 هزار بشکه نفت خام را خریداری کردند و اسم خریداران براساس قوانین بورس محرمانه خواهد ماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدعلی حسینی­ گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه،?­­ برای نخستین بار،? نفت خام سبک صادراتی توسط شرکت ملی نفت در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه شد.

وی افزود، حجم عرضه 1 میلیون بشکه بود که از این تعداد 280 هزار بشکه نفت خام با قیمت 74 دلار و 85 سنت مورد معامله قرار گرفت.

حسینی بیان کرد؛ امیدواریم براساس برنامه ریزی صورت گرفته به طور­­ منظم حداقل هفته ای یکبار این معاملات انجام شود.

مدیرعامل بورس انرژی­ اضافه کرد، محدودیتی برای حضور خریداران وجود ندارد و همه شخصیت های حقوقی می توانند حضور داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه امروز 3 شرکت برای خرید حضور داشتند گفت: این 3 شرکت در 8 بار،? معاملات خود را به سرانجام رساندند و سقف خرید برای هر خریدار ­1 میلیون بشکه و کف خرید برای هر خریدار 35 هزار بشکه مشخص شده بود.

وی ادامه داد، قیمت پایه توسط عرضه کننده ثبت می شود و خریدار براساس رقابت قیمت را تعیین و خرید می کند.
حسینی گفت: ?امیدواریم در یک فضای شفاف این عرضه ادامه پیدا کند .

مدیرعامل بورس انرژی­ درخصوص پرداخت وجه این معاملات بیان کرد؛ 20 درصد این معاملات به صورت ریالی و 80 درصد به صورت ارزی خواهد بود و همچنین بانک های دولتی و خصوصی منتخب شرکت ملی نفت? این مبادلات را انجام می دهند.

وی­ افزود، هر خریدار ابتدا باید کد معاملاتی از طریق کارگزاری­اخذ ­و 10 درصد پیش پرداخت نقدی را به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز کند و به این ترتیب می تواند در معاملات شرکت کند.

حسینی­ در پایان گفت: سامانه معاملاتی بورس انرژی همه­ الکترونیکی است و اسم خریداران در سامانه بورس انرژی براساس قوانین بورس محرمانه است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فروش-280-هزار-بشکه-نفت-خام-در-بورس-انرژی.bos