شماره: 465465 تاریخ : 1398/03/07-01:33:25

صادقی‌فر در هفتمین نشست علمی "تغییر رفتار سازمانی":

فرهنگ سازمانی با روحیات تک تک افراد عجین شده است/کارگاه ارتقاء فرهنگ کار اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری کارگاه ارتقاء فرهنگ کار در اواخر خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفتمین نشست علمی با موضوع "تغییر رفتار سازمانی" گفت: کارگاه ارتقاء فرهنگ کار به صورت گفت وگوی دوجانبه و برای علاقه‌مندانی برپا خواهد شد که بتوانند در آینده، مربی فرهنگ کار باشند و درباره این موضوع سخنرانی علمی کنند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و فرهنگ سازمانی با روحیات تک تک ما عجین شده است و بازخورد رفتارهای خودمان محسوب می‌شود که در جمع بندی به آن رفتار سازمانی گفته می شود.
معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بسیاری از سازمان‌ها، سازمان‌هایی پویا هستند. در این سازمان‌ها که شرایط پیشرفت، توسعه و تعالی در کار را رعایت می کنند نوجویی، نوآوری، خلاقیت، تنوع طلبی و کنجکاوی حاکم است.  
صادقی فر، وجود پذیرش از سوی افراد برای بسترهای نوآوری در یک سازمان را مهم توصیف کرد و گفت: این پذیرش می تواند زمینه ساز پذیرش اجتماعی برای سازمان در داخل جامعه باشد.
وی همچنین به فرازهایی از نهج البلاغه که مرتبط با موضوع «فرهنگ و فرهنگ سازمانی» است، پرداخت و گفت: یک فرهنگ پویا و سالم که نشات گرفته از قرآن کریم باشد، دارای قداست ویژه ای است و بسیاری از مباحثی که در علوم مختلف تاکید شده، ریشه در علوم دینی و کتب آسمانی دارد.
معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: نکاتی که در رابطه با مسئولیت اجتماعی گفته می شود همانند مسئولیت متقابل افراد نسبت به همدیگر، مسئولیت کارگر و کارفرما نسبت به یکدیگر و یا مصرف‌کننده و تولیدکننده و نیز مباحث اخلاق اجتماعی،  معیارهای روابط اجتماعی و اخلاق مدیریت است که در کتاب پُر مغز نهج البلاغه به آن نیز تاکید شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فرهنگ-سازمانی-با-روحیات-تک-تک-افراد-عجین-شده-استکارگاه-ارتقاء-فرهنگ-کار-اواخر-خرداد-ماه-برگزار-می‌شود.bos