شماره: 250940 تاریخ : 1395/09/17-03:09:46

فاصله حقوقی بازنشستگان کشوری به حداقل می رسد

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هم اینک اختلافاتی در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری قدیم با جدید وجود دارد که در تلاشیم تا این فاصله حقوقی را بصورت پلکانی به حداقل رسانده و به وضعیت تعادل برسانیم .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدعلی ابراهیم زاده روز چهارشنبه در  اظهارکرد: با هماهنگی های صورت گرفته امید داریم تا استفاده ازظرفیت های قانونی و با همکاری مجلس شورای اسلامی و نیز دولت، بتوانیم طی مدت 4 تا 5 سال این فاصله حقوقی را کاهش دهیم. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:وجود اختلاف درمیزان حقوق پرداختی بازنشستگان قدیمی با بازنشسته های جدید، بار روانی زیادی را بربازنشستگان تحمیل کرده است که باید از بین برود.
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان قدیم و جدید نیز گفت: میزان این حقوق ها دردستگاههای مختلف متفاوت است و حتی برخی دستگاهها حقوق پرداختی شان به بازنشسته ها نسبت به بقیه بیشتر است. 
وی افزود: درحال حاضر پایه حقوقی که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان پرداخت می شود900 هزار تومان است که تا سقف 7 برابر این رقم یعنی 6 میلیون و300هزار تومان به بازنشستگان نیز پرداخت می شود. البته برخی افراد طبق قانون از شمول این موضوع مستثنی هستند که رقم پرداختی به آنان متفاوت است که البته تعدادشان خیلی کم است.
ابراهیم زاده گفت: صندوق بازنشستگی کشوری پیشنهاداتی را برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه 96 به دولت ارائه داده است. این مقام مسئول صندوق بازنشستگی کشوری درباره افزایش حقوق بازنشستگان 
کشوری درسال آینده هم گفت: پیشنهاد اجرای طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان همانند امسال داده شده است.
وی با تاکید بر افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری طی سال جاری گفت: امسال حقوق بازنشستگان برحسب میزان دریافتی از 12تا 20 درصد افزایش یافت تا آن دسته از افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند مشمول افزایش حقوق بیشتری شوند. 
وی خاطرنشان کرد: این صندوق در تلاش است تا با ادامه افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان طی چند سال، فاصله‌های حقوق بازنشستگان را برطرف کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فاصله-حقوقی-بازنشستگان-کشوری-به-حداقل-می-رسد.bos