شماره: 282787 تاریخ : 1396/05/21-03:37:18

طلاهای داخلی کد شناسایی دارند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: طلاهای داخلی دارای کد استانداردی هستند که ازجانب سازمان استاندارد به آن‌ها داده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،محمد کشتی آرای افزود: بر روی طلاهای خارجی فقط عدد 750 نوشته شده است ولی طلاهای داخلی دارای کد شناسایی هستند بعنوان مثال کد شناسایی T یعنی طلای مورد نظر در تهران تولید شده و یا کد شناسایی E یعنی طلای مورد نظر در اصفهان تولید شده و نشان دهنده واحد سازنده آن است.

وی ادامه داد: طلاهای خارجی این کدها را ندارند و کنترل این کد نشان می دهد که این طلا ساخت داخل است و یا وارداتی است.
کشتی آرای افزود: عرضه و فروش طلای خارجی مخصوصا اگر غیرقانونی وارد شده باشد ممنوع است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: طبق قانون تعرفه شمش طلا صفر است اما مصنوعات طلا که در ویترین هاست بصورت غیرقانونی وارد می شود .
وی افزود: فناوری و ساخت مصنوعات طلا در داخل پیشرفت کرده و ممکن است مصنوعات ساخت داخلی باشد ولی برای اینکه مورد استقبال خریدار قرار بگیرد فروشنده می گوید ترک یا ایتالیایی است ولی اکثر آنها داخلی است و فقط 15 تا 20 درصد طلاهای داخل ویترین ها خارجی است.
 
بسیاری از کارشناسان سرمایه گذاری بر روی طلا را در سال جاری سودآور می دانند
 رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تنش لفظی بوجود آمده بین آمریکا و کره شمالی تاثیر مستقیم روی بازارهای مالی جهانی داشته و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بهترین سرمایه گذاری در سال جاری بر روی طلا است.
محمد کشتی آرای افزود: با توجه به تنش لفظی پیش آمده ، ارزش دلار 2.5 درصد افت کرد و تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی برای طلا ایجاد و باعث شد طلا از روز چهارشنبه تا امروز 30 دلار در بازارهای جهانی افزایش قیمت داشته باشد.
وی ادامه داد: در بازارهای مالی افت شاخص ها بسیار زیاد بوده و از همین تنش های سیاسی نشأت می گیرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: وقتی قیمت جهانی طلا افزایش پیدا می کند بلافاصله در بازارهای داخلی هم اثرگذار بوده و قیمت هر سکه طرح جدید در بازارهای داخلی با افزایش 12 هزار تومانی امروز یک میلیون و 233 هزار تومان به فروش می رود.
کشتی آرای گفت: هر گرم طلا نیز از روز چهارشنبه از صد و هفده هزار و پانصد تومان به صد و نوزده هزار و ششصد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: این اتفاق در بازارهای داخلی در حالی افتاده که در ما در بازارهای داخلی افزایش تقاضا نداشتیم و اتفاق خاصی در بازارهای داخلی نیفتاده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: تنش ها از روز سه شنبه شروع شده و تاثیر خود را پنجشنبه و جمعه بصورت مشهود در بازارهای داخلی داشته است و همچنین بورس های جهانی بخصوص بورس توکیو ، نیویورک و لندن با افت شاخص ها و کاهش ارزش سهام روبرو بودند.
وی افزود: در چنین شرایطی طلا بعنوان سرمایه گذاری مطمئن از طرف سرمایه گذاران قابل توجه بوده و قیمت آن افزایش پیدا کرده است.
کشتی آرای گفت: با توجه به سابقه چند روزه تنش های سیاسی در خاورمیانه و آسیای شرقی و تاثیر عمده و بلافاصله آن روی طلا، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بهترین سرمایه گذاری در سال جاری بر روی طلا می باشد.
هر اونس طلا امروز هزار و دویست و هشتاد و نه دلار، هر سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و صد و نود و پنج هزار تومان، هر سکه بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و دویست و سی و سه هزار تومان، نیم سکه ششصد و سی و هشت هزار تومان، ربع سکه سیصد و هفتاد و شش هزار تومان، هر سکه یک گرمی دویست و پنجاه هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار صد و نوزده هزار و ششصد تومان خرید و فروش شد. 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/طلاهای-داخلی-کد-شناسایی-دارند.bos