شماره: 351760 تاریخ : 1397/04/12-11:16:02

دکتر نمکی در بازدید از بیمارستان قلب و عروق فرشچیان همدان:

طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه پیدا می‌کند

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: رسالت دولت هدایت کردن کمک خیرین به سمت موثرترین ج در نظام ارائه خدمت به نیازمندان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور‌ بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکترسعید نمکی در جریان بازدید از از بیمارستان قلب و عروق فرشچیان که با مشارکت خیرین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر همدان ساخته شده است،‌ اظهار کرد: امروزه مشکلات نظام سلامت بسیار متفاوت‌تر از گذشته است و بدون مشارکت تمام دستگاه‌‌ها و همراهی مردم نمی‌توان به آنها پرداخت.

وی ا‌دامه داد: خیرین، مشتاق انفاق، بخشش مال و سرمایه خود برای خدمت به محرومان هستند. ما نیز در دولت و به‌خصوص در نظام برنامه‌ریزی کلان کشور باید اولویت‌ها را برای مردم بازگو و تلاش کنیم سرمایه مردم و خیرین در موثرترین جایگاه هزینه شود.

دکتر نمکی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت افزود: این طرح یکی از فعالیت‌های ارزشمند دولت تدبیر و امید است که توانسته در ارائه خدمات به مناطق محروم، ماندگاری پزشکان متخصص در دورترین نقاط کشور، گسترش خدمات بهداشتی -درمانی در مناطق نیازمند و کاهش پرداخت از جیب بیماران بسیار موثر باشد. دولت مصمم است با بازنگری بسته‌های طرح به‌گونه‌ای عمل کند تا بسته‌های اصلی آسیب نبیند و  طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه پیدا کند.

وی ‌کنترل بیماری‌های غیرواگیر، بهداشت‌ سالمندان، توسعه پایگاه‌ها‌ و مراکز سلامت در حاشیه شهرها را در قالب زیرساخت‌هایی همچون سیستم ارجاع- پزشک خانواده، راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیک سلامت را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت‌ در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.  

اعطای تسهیلات ویژه به هنرمندان سفالگر لاله‌جین

دکتر نمکی همچنین در سفر به استان همدان از شهر جهانی سفال لاله‌جین و کارگاه‌های سفالگری و مراکز عرضه آن بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید که به همراه روسای امور معاونت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان صورت گرفت، از نزدیک با مشکلات هنرمندان سفالگر آشنا شد و مقرر کرد تا در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دیگر مدیران ذی‌ربط در سازمان برنامه و بودجه تشکیل‌ و به مواردی همچون، مساعدت به بازاریابی محصولات در سطح ملی و جهانی و همچنین مساعدت‌های بیمه‌ای هنرمندان سفالگر پرداخته شود.

معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: آنچه دست‌های هنرمند سفالگران لاله‌جین از آب و خاک آفریده در ویترین اهل ذوق جهان افتخارآمیز می‌درخشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/طرح-تحول-نظام-سلامت-با-قوت-ادامه-پیدا-می‌کند.bos