شماره: 348288 تاریخ : 1397/02/16-05:06:50

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

طرح «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» نهایی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، گفت: بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس پایان یافت.

وی افزود: این طرح به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت و می‌تواند به تولید کشور کمک کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی روزنه‌هایی که پیش‌تر به آن توجه نشده است، مورد توجه قرار گرفته است.
پورابراهیمی در ادامه بیان داشت: همچنین بررسی اصلاح لایحه قانون ارزش افزوده مراحل نهایی خود را درکمیسیون طی می‌کند و ان شاءلله اصلاح این لایحه تا اردیبهشت ماه نهایی شده و به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.
وی تاکید کرد: در صورت اجرای موفق اصلاح قانون ارزش افزوده و تصویب  آن در مجلس در نیمه دوم سال 97 پیشنهادی را آماده خواهیم کرد که در پی آن مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی مدنظر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در پایان سال نسبت به سود سالیانه خود یک درصد مالیات پرداخت می‌کنند، بیان داشت: در حال حاضر نرخ مالیات تعیین شده 25 درصد است که ما قصد داریم این رقم را به 20 درصد کاهش دهیم. کار کارشناسی این پیشنهاد تقریبا در حال نهایی شدن است.
این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی در نیمه دوم سال 97 به مسئله بانک‌داری اسلامی می‌پردازد، تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی، برنامه‌ریزی کرده تا در نیمه دوم سال 97  مسئله اصلاح قانون بانک داری اسلامی و اصلاح قانون بانک مرکزی را نهایی کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/طرح-اصلاح-قانون-مبارزه-با-قاچاق-کالا-و-ارز-نهایی-شد.bos