شماره: 213973 تاریخ : 1395/05/30-03:28:36

در کارگروه تخصصی کاهش عوامل تهدید کننده سلامت مطرح شد؛

ضرورت هماهنگی بیشتر سازمان ها و دستگاه های دارای مرکز سنجش آلودگی هوا/وزارت بهداشت مسئول اطلاع رسانی وضعیت آلودگی هوا به مردم

دکتر ایازی گفت: براساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت مسئول اطلاع رسانی وضعیت آلودگی هوا به مردم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی : دکتر سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  درخصوص جلسه کارگروه تخصصی کاهش عوامل تهدید کننده سلامت با موضوعیت پایش آلودگی هوا و تاثیرات آن روی سلامت مردم که در این معاونت برگزار شد، گفت: در جلسه چهاردهمین شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد مصوب شد سازمان محیط زیست و تمامی دستگاه هایی که مرکز سنجش آلودگی هوا دارند مکلف هستند اطلاعاتشان را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

دکتر ایازی در ادامه افزود: وزارت بهداشت نیز مکلف است وضعیت آلودگی هوا را به اطلاع مردم برساند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
وی گفت: از آنجایی که سازمان ها و دستگاه های مختلفی هستند که مرکز سنجش آلودگی هوا دارند و خیلی از اوقات موازی کاری می کنند، لذا در این جلسه به نتیجه رسیدیم که دستگاه ها، هماهنگی های لازم را برای خرید دستگاه، تولید، سخت افزار و نرم افزار داشته باشند تا از موازی کاری جلوگیری شود.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه، ضرورت هماهنگی بین دستگاه ها درخصوص تولید دیتاها، ثبت اطلاعات و فرایند انجام کار و در اختیار قرار دادن اطلاعات به وزارت بهداشت برای هرچه بهتر اطلاع رسانی وضعیت هوا و تاثیرات آن به مردم را از جمله مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که در این جلسه به تصویب رسید و گفت : پیگیری های لازم درخصوص انجام موارد مطرح شده صورت خواهد گرفت و گزارش آن نیز در جلسه آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه خواهد شد.
دکتر ایازی در ادامه گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست، هواشناسی و شهرداری ها در تهران و کلان شهرها در موضوع پایش آلودگی هوا و تاثیرات آن بر مردم دخیل هستند.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت همچنین گفت: براساس این مصوبه باید در شهرهای بالای 300 هزار نفر که شامل 32 شهر در کشور می باشند، حداقل یک مرکز سنجش آلودگی هوا وجود داشته باشد که تنها در 4 شهر مرکز سنجش آلودگی وجود ندارد .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-هماهنگی-بیشتر-سازمان-ها-و-دستگاه-های-دارای-مرکز-سنجش-الودگی-هوا.bos