شماره: 264588 تاریخ : 1395/10/26-04:14:43

ضرورت معاینه چشمی کودکان بعد از تولد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه عیوب انکساری علامتی ندارد، گفت: معاینه کودکان بعد از تولد توسط اپتومتریست‌ها لازم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عسگر دوستدار در آستانه برگزاری سمینار پاراکلینیک در اپتومتری، گفت: این سمینار با هدف آشنایی اپتومتریست های کشور با جدیدترین روش های کلینیکی و پاراکلینیکی در اپتومتری در دنیا، برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که یکی از شرح وظایف اپتومتریست‌ها انجام تست های پاراکلینیکی است، افزود: این تست ها به تشخیص بیماری و ارجاع به موقع بیماران به چشم پزشکان جهت درمان نقش بسیار مهمی دارند.

دبیر علمی سمینار پاراکلینیک در اپتومتری، به محورهای سمینار پیش رو اشاره کرد و گفت: موارد پاراکلینیکی مانند توپوگرافی، پنتاکم، سونوگرافی، oct، پریمتری کامپیوتری، تجویز و ساخت عینک در موارد خاص و معاینه بیماران دارای انحراف چشم در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این اپتومتریست، بیشترین و شایع ترین مشکلات چشمی در همه جای دنیا را عیوب انکساری دانست و افزود: این عارضه عمدتا توسط معاینات چشم پزشک و اپتومتریست مشخص می شود و از زمان بدو تولد می توان این بیماری را تشخیص داد.

به گفته دوستدار، بهترین زمان درمان عیوب انکساری در سنین دو تا سه سالگی است.

وی ادامه داد: ضایعات بینایی و مشکلات بینایی را هرچه زودتر تشخیص دهیم به همان نسبت بهتر درمان می شود و اگر به موقع درمان نشود، مشکلاتی نظیر تنبلی چشم، مشکلات دید دو چشمی و نهایتا اگر حاد باشد منجر به کم بینایی و نابینایی در فرد می‌شود.

دوستدار گفت: عیوب انکساری علائمی ندارد و فقط توسط معاینه چشم پزشک و اپتومتریست این عارضه شناسایی می شود و بایستی حتما کودک بعد از تولد توسط اپتومتریست معاینه شود.

وی با تاکید بر اینکه اپتومتری در ایران پیشرفت خوبی داشته است، افزود: خوشبختانه بهترین چشم پزشکان دنیا را در ایران داریم و این برای کشور افتخار است.

سمینار پاراکلینیک در اپتومتری در روزهای 7 و 8 بهمن 95 در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-معاینه-چشمی-کودکان-بعد-از-تولد.bos