شماره: 449646 تاریخ : 1397/12/04-03:25:00

معاون مهندسی سازمان بنادر در اولین نشست تخصصی مدیریت دارایی های فیزیکی عنوان کرد:

ضرورت مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان های دارایی محور

معاون مهندسی و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صیانت از سرمایه های فیزیکی در سازمان بنادر با وسعت بنادر شمال و جنوب به خصوص در بنادر ملکی و با مالکیت انواع و اقسام ابنیه ها، تاسیسات و تجهیزات، ارزش آفرین و در کاهش هزینه ها و ریسک ها بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد رضا الهیار در اولین نشست تخصصی مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: طی سال های پیش در بعضی از بنادر جنوبی کشور مثل بندر امام خمینی ( ره) ، اقدامات رسیدگی و مدیریتی در قالب تعمیر و نگهداری تجهیزات انجام می گرفته که یکپارچه در همه بنادر نبوده است. 

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به « کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تجهیزات و تاسیسات ناشی از انجام مدیریت دارایی » ، رویکرد و هدف اصلی سازمان بنادر را انجام یکپارچه و همگون حراست و حفاظت دارایی ها در کلیه بنادر کشور عنوان کرد.
 
الهیار با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی لازم است فرایند مناسبی را تعریف و اجرا کنیم، گفت: این موضوع و برخورداری از سیستم و نظام حفاظتی در حوزه تجهیزات و تاسیسات، به ویژه با مفهوم اقتصاد مقاومتی و شرایط اقتصادی و تجاری امروز کشور، اهمیت بیش از پیش پیدا کرده است.
 
 معاون مهندسی و امور زیر بنایی سازمان بنادر با بیان اینکه « دامنه شمول رسیدگی و مدیریت دارایی ها در این سازمان متوجه سایر معاونت های دریایی، بندری و توسعه منابع انسانی هم می شود» ، افزود: معاونت مهندسی و امور زیربنایی در سال 95 " رویکرد مدیریت پروژه ها " را کلید زد و در حال حاضر سامانه مدیریت جامع پروژه ها در  سازمان بنادر فعال است.
 
وی رویکرد مدیریت دارایی های فیزیکی را به مصداق امانت داری و عدم خیانت در امانت برشمرد و اضافه کرد: درصدد هستیم تا با علم و متد روز دنیا و همچنین با استاندارد های پیشرفته در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی آشنا شویم و روشی یکپارچه در این حوزه از مدیریت را در بنادر کشور به اجرا درآوریم.

معاون مهندسی و امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت دارایی های فیزیکی در سازمان های دارایی محور، گفت: صیانت از سرمایه های فیزیکی در سازمان بنادر با وسعت بنادر شمال و جنوب به خصوص در بنادر ملکی و با مالکیت انواع و اقسام ابنیه ها، تاسیسات و تجهیزات، ارزش آفرین و در کاهش هزینه ها و ریسک ها بسیار موثر است. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-مدیریت-دارایی-های-فیزیکی-در-سازمان-های-دارایی-محور.bos