شماره: 398983 تاریخ : 1397/07/23-10:45:17

رئیس سازمان صمت استان سمنان تاکیدکرد:

ضرورت تقویت گشت های مشترک مبارزه با احتکار کالا

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بر ضرورت تقویت گشت های مشترک بازرسی ویژه مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهروز اسودی در سومین جلسه کمیته استانی مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در استان با بیان این مطلب گفت: تمامی کالاهایی که در انبارهای احتکار کشف می شود به عنوان کالای احتکار شده ضبط می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر 25 قلم کالایی که در سبد کالایی مردم اولویت اول و جز کالاهای اساسی محسوب می شود ، کلیه کالاهای کشف شده در انبارهای احتکار کالا به عنوان کالای احتکار شده ضبط و برابر با قانون برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ضرورت برگزاری گشتهای مشترک بازرسی در جهت شناسایی انبارهای احتکار کالا افزود: سازمان صمت استان با همکاری دستگاه های زیربط و عضو ستاد مبارزه با احتکار از قبیل تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی ، جهاد کشاورزی و شرکت شهرکهای صنعتی اقدام به بازرسی از انبارهای کالای اساسی خصوصا مواد غذایی ، نهاده های دامی ، لوازم یدکی و ساختمانی و غیره می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اجرایی شدن مرحله ی دوم طرح سامانه جامع انبارها در استان خاطرنشان کرد: تمامی انبارها و مراکز نگه داری کالا باید شناسه دار باشند و انبارهای فاقد شناسه و همچنین انبارهایی که نسبت به اعلام موجودی کالا اقدام نکرده اند به عنوان انبارهای احتکار کالا محسوب می شوند.

بهروز اسودی در پایان ضمن ارائه گزارشی درخصوص تخلفات و پرونده های احتکار ، اختفاء و امتناع از عرضه کالاهای حساس و ضروری تصریح کرد: باید جریمه های محتکران بازدارنده باشد و بر فروش اموال و کالاهای احتکار که از انبارها و واحدهای صنفی کشف می شود نظارت لازم و دقیق صورت پذیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-تقویت-گشت-های-مشترک-مبارزه-با-احتکار-کالا.bos