شماره: 266610 تاریخ : 1395/11/24-10:46:22

ضرورت تعامل تشکل های کارگری و کارفرمایی با نهادهای اثرگذار

نشست تخصصی مهندس هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار ور فاه اجتماعی با رؤسا و اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی و نمایندگان کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف در استان خراسان رضوی برگزار شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، مهندس هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در یک جامعه اسلامی مبنا و ساختار اجتماعی جامعه بر اساس عدالت و عاری از تبعیض های قومی، نژادی و ملیتی و یکی از مهم ترین شاخص های یک جامعه اسلامی وجود شادی و نشاط ، امید و سلامت روانی و جسمی می باشد و همه ما به عنوان مسئولین نظام اسلامی باید با تکیه بر تعالیم روشن و هدایتگر دین مبین اسلام در راستای همدلی ، یکپارچگی و وحدت اقشارمختلف  جامعه تلاش نماییم . 

مهندس هفده تن در این دیدار با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دولت روحانی ما در حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تغییر محورها و تبیین استراتژی های جدید منطبق با سیاست های دولت بوده ایم و بر همین اساس به منظور ارتقاء ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار توجه ویژه ای را به پیش بینی و پیشگیری از حوادث اختصاص داده ایم .
مهندس هفده تن در ادامه خاطرنشان کرد : در این مدل که بر پایه حساس سازی کارفرمایان نسبت به تأمین ایمنی کارگاهها و آموزش نیروی کار طراحی شده توانسته ایم آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار را  کاهش دهیم و امیدواریم با تقویت آموزش اصول ایمنی ، افزایش بازرسی ها از واحد های تولیدی پر خطر و حساس سازی کارفرمایان بتوانیم به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم . 
وی همچنین اذعان داشت : در این مدت موفق شده ایم با نظارت مستمر و پیش بینی خطرات احتمالی میزان حوادث ناشی از کار را کاهش داده و از بروز صدمات و خسارات جانی و مالی جامعه کسب و کار کشور پیشگیری کنیم . 
مهندس هفده تن همچنین خاطرنشان کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی می بایست تعامل وسیع و اثرگذاری با نهادهای  تصمیم ساز و سیاست گذار دولت داشته باشند تا اقتصاد میهن اسلامی بتواند با استفاده از همه ظرفیت ها مسیر شکوفایی و ترقی را هرچه سریعتر پیموده و به توسعه یافتگی برسد . 
تولید داخلی با توانمند سازی نیروی کار و تکیه بر حمایت از تولید محصولات دانش بنیان و رقابت پذیر منطبق با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: ما باید از تولید حمایت کنیم . اعتقاد ما این است که نیازهای بازار داخلی و جهانی باید توسعه پیدا کند تا از این طریق صادرات رونق گرفته و ارز آوری به کشور افزایش یابد . 

وی به اهمیت هیئت های سازش اشاره کرد و افزود: در حوزه روابط کار به دنبال یکپارچه کردن و وحدت رویه هستیم و نقش هیئت های سازش را در کاهش شکایات بسیار اثرگذار می دانیم . 
مهندس هفده تن در پایان این نشست بر توسعه گردشگری و جذب توریست تاکید کرد و اظهار داشت : هر گردشگر خارجی بعد از سفر به ایران تبدیل به یک مبلغ و یک سفیر برای معرفی فرهنگ میهن اسلامی به جهانیان می گردد و توسعه صنعت توریسم به موازات ارز آوری برای میهن اسلامی موجب معرفی فرهنگ ایران اسلامی به سایر کشورها شده و دشمنان ما را در انزوا قرار می دهد . 
شایان ذکر است: در این نشست نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی نقطه نظرات ، پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح نمودند که توصیه ها و راهکارهای لازم توسط معاون وزیر به آنان ارائه گردید .
نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی ضمن تاکید بر اجرای سیاسیت های وزارتخانه در استان تاکید کردند بهترین تعامل در چندین سال گذشته در دولت تدبیر و امید در استان شکل گرفته است و از مدیریت استان و کارکنان خدوم اداره کل قدردانی نمودند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-تعامل-تشکل-های-کارگری-و-کارفرمایی-با-نهادهای-اثرگذار.bos