شماره: 465457 تاریخ : 1398/03/07-12:43:21

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صمت تأکید کرد:

ضرورت به‌کارگیری ابزارهای جدید اقتصادی برای توسعه تولید و صادرات

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه تولید و صادرات بویژه در شرایط کنونی نیازمند به‌کارگیری ابزارهای جدید اقتصادی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد تشکینی با بیان این افزود: یکی از مهمترین چالشهای فعلی اقتصاد ایران عدم توازن بین بازدهی بخش‌های تولیدی و غیرتولیدی است لذا بکارگیری ابزارهای جدید اقتصادی مانند مالیات بر عایدی سرمایه به­منظور افزایش جذابیت در بخشهای مولد بویژه تولیدات صنعتی و کاهش جذابیت سرمایه­گذاری در بخشهای غیرمولد ضروری است.

وی تصریح کرد: استفاده از این ابزار اقتصادی منجر به اولویت­دهی سرمایه­گذاری در فعالیتهای تولیدی در مقایسه با فعالیتهای غیرمولد (طلا، سکه، ارز و ...) خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از طریق کاهش سوداگری در فعالیتهای غیرمولد، زمینه­ساز جلوگیری از نوسانات شدید قیمت در حوزه­های غیرمولد و همچنین ایجاد درآمد پایدار برای دولت را فراهم خواهد ساخت.

تشکینی در پایان بیان کرد: بدلیل رشدهای بالای نقدینگی در اقتصاد ایران و وجود زمینه­ های لازم از جمله عدم توازن بازدهی بین بخشهای مولد و غیرمولد، بستر لازم برای هدایت منابع به­سمت تولید وجود ندارد لذا در چنین شرایطی می­بایست ابزارهای جدید متناسب با شرایط جدید شناسایی، طراحی و به مرحله اجرا درآورد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ضرورت-به‌کارگیری-ابزارهای-جدید-اقتصادی-برای-توسعه-تولید-و-صادرات.bos