شماره: 353498 تاریخ : 1397/05/13-11:00:12

صیانت از محیط زیست با یاری و مشارکت مردم میسر می شود

جمشید محبت خانی گفت: دستیابی به اهداف تدوین شده در سازمان حفاظت محیط زیست و ثبت گام های ماندگار در سایه تعامل با مردم حاصل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در جمع محیط بانان آذربایجان غربی گفت: تعداد کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست  در حال حاضرحدود هشت هزار و 500 نفر است که محیط بانان حدود سه هزار و 200 نفر از این تعداد را تشکیل می دهند .

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با هدف صیانت از محیط زیست درصدد ارتقای نسبت محیط بانان به کارکنان این سازمان در سطح کشور است. 
فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دکتر کلانتری معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان حفاظت محیط زیست براین عقیده هستند که باید نیروهای ستادی کاهش یافته و تعداد محیط بان افزایش یابد به طوری که 70 درصد از کارکنان سازمان  حفاظت محیط زیست را در آینده محیط بانان تشکیل خواهند داد.
محبت خانی افزود: صیانت از محیط زیست با یاری و مشارکت مردم میسر می شود و همه 80 میلیون جمعیت کشور باید به محیط بانان توانمند تبدیل شوند و اطلاعات شفافی از وضعیت منابع آب و خاک کشور داشته باشند. 
فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست  افزود: دستیابی به اهداف تدوین شده در سازمان حفاظت محیط زیست و ثبت گام های ماندگار در سایه تعامل با مردم حاصل می شود. 
وی گفت:در آینده نزدیک ردیف بودجه ای مستقل برای یگان حفاظت محیط زیست اختصاس خواهدیافت. 
محیط بانان به عنوان حافظان پارک های ملی و منابع طبیعی در خط مقدم مبارزه با شکارچیان و تخریب کنندگان محیط زیست هستند و این جایگاه دارای ارزش بالایی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صیانت-از-محیط-زیست-با-یاری-و-مشارکت-مردم-میسر-می-شود.bos