شماره: 225407 تاریخ : 1395/06/27-12:13:24

تکثیر لارو کپور، فیتوفاگ و آمور از "ماهیان نسل اول "در زیر مجموعه بنیاد مستضعفان

صنعت تولید و پرورش ماهی کشوردر آستانه تحول قرار گرفت

برای اولین بار در کشور یکی از شرکت های کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با هدف خودکفایی موفق به تکثیر ماهیان گونه کپور معمولی، فیتوفاگ و آمور از ماهیان نسل اول شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی  بنیادمستضعفان، مدیرعامل هلدینگ کشاورری و دامپروری بنیاد مستضعفان گفت: در پی واردات ماهیان نسل اول از کشور چین از سوی شرکت "ران بهشهر" و پرورش آنها و تبدیل شدن آن به آبزی مولد در سال 95 ، کارگاه تکثیر شرکت واقع در استان شمالی کشور  اقدام به تکثیر گونه های مذکور نموده است که در این عملیات تعداد 1 میلیون و 500 هزار  قطعه لارو کپور معمولی و  3 میلیون و 810 هزار قطعه لارو  فیتوفاگ و 720 هزار قطعه لارو آمور تکثیر شده است.  
مهندس عظیم رجایی افزود:  در این عملیات برای اولین بار از مشاورین خارج از شرکت در انجام تکثیر استفاده نشده و تمام مراحل آن به وسیله کارشناسان و نیروهای شرکت انجام شده است.
 وی اظهار کرد: نتایج حاصل ازاین مرحله تکثیر لارو ماهی از ماهیان نسل اول مطلوب و قابل قبول ارزیابی می شود و  لارو های ماهی تولیدی از نظر رشد و مقاومت در برابر شرایط نامناسب پرورش و تراکم پذیری دارای شرایط بسیار خوب و ایده آلی هستند.
گفتنی است تکثیر لارو ماهی از ماهیان نسل اول منجر به افزایش قابل توجه بهره وری تولید از لحاظ مقاومت و ضریب تبدیل  گوشت و سایر شاخص های تولید  می شود به طوری که صنعت پرورش ماهی در کشور را بیش از گذشته از نظر اقتصادی توجیه پذیر کرده و نقش به سزای در خودکافی  در این حوزه و تامین پروتئین مورد نیاز کشور دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صنعت-تولید-و-پرورش-ماهی-کشوردر-استانه-تحول-قرار-گرفت.bos