شماره: 279531 تاریخ : 1396/02/19-08:19:23

صنعت بیمه ، پشتیبان تولید و اشتغال در کشور

واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و انفجار معدن زمستان یورت آزاد شهر گویای وجود ریسک های بالقوه در محیط های کار و اجتماع است که پتانسیل وقوع آنها هر لحظه میتواند موجب ازبین رفتن اموال ملی و جان هموطنان عزیز گردد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، در روزهای تبلیغات انتخاباتی دوره دوازدهم ریاست جمهوری بدون استثنا همه کاندیداهای محترم به موضوع موج بیکاری و اشتغالزایی در سخنان خویش پرداخته و برنامه هایی را نیز اعلام نموده اند . شرایط کنونی اقتصاد کشور و نیز نیروهای کار بدون شغل مانده موجب گردیده تا مسولین کشور بفکر چاره اندیشی افتاده و در صدد برنامه ریزی برای تولید و اشتغال بیافتند.

ناگفته پیداست که برای گسترش حجم تولیدات داخلی نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی -مطالعات علمی و نیروی کار ماهر وجود دارد . پس از راه اندازی واحد های تولیدی و مشاغل وابسته یکی از مشکلات این واحدها تهدیدات مستمر مخاطرات محیلی و درون سیستمی است.

دو نمونه از مخاطرات رخداده ، واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و انفجار معدن زمستان یورت آزاد شهر گویای وجود ریسک های بالقوه در محیط های کار و اجتماع است که پتانسیل وقوع آنها هر لحظه میتواند موجب ازبین رفتن اموال ملی و جان هموطنان عزیز گردد که جبران سریع این خسارتها از اهمیت بسزایی برخوردار است . البته بغیر از این مخاطرات فیزیکی ، سازمانها و اشخاص همواره در معرض مخاطرات ناشی از وقوع ریسک های غیر فیزیکی هستند.

مقابله با پیامدهای زیانبارمالی ریسک ها در واحدهای تولیدی و خدماتی و حمایت از سرمایه های ملی و نیروهای کار از جمله وظایف محوله بر عهده صنعت بیمه کشور است.

لذا به منظور کسب موفقیت در اجرای برنامه های اشتغالزایی و افزایش تولید از سوی دولت محترم ، ضرروت حضور شرکت های بیمه توانمند و چالاک در کنار بخش های مختلف اقتصادی را الزامی میسازد . در یک برنامه استراتژیک و فراگیرتوسعه تولید ملی و اشتغال در کشور ، وجود صنعت بیمه دارای برنامه و دانش با سرمایه مکفی اجتناب ناپذیر است و مغفول ماندن مسولان کشور از این مهم پاشنه آشیل چنین برنامه هایی میباشد.

انشاالله همانطوریکه همه کاندیداهای محترم در خصوص موضوع مهم اشتغال اعلام برنامه و اظهار نظر نموده اند ، در دولت منتخب آتی نیز شاهد توجه لازم به رفع مشکلات و موانع متعدد پیش پای بازار بیمه باشیم تا از این رهگذر صنعت بیمه به آن درجه از توانگری مالی ، فنی و مدیریتی برسد که قادر به پاسخگویی کامل و جامع وظایف خواسته شده از او در برنامه ششم توسعه کشور و عملیات بیمه گری مرسوم باشد.

کارشناس ریسک و بیمه ، حمید رضا حاجی اشرفی


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صنعت-بیمه-پشتیبان-تولید-و-اشتغال-در-کشور.bos