شماره: 496617 تاریخ : 1398/10/25-05:26:00

صرفه‌جویی 30 درصدی مصرف آب با افزایش مواد آلی خاک

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر بتوانیم سالانه یک دهم درصد به مواد آلی خاک اضافه کنیم، در 10 سال آینده می‌توانیم بین 30 تا 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده و ضریب تولید را نیز افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌مراد اکبری در جلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی امور آب و خاک درباره کارگروه سازگاری با کم آبی،اظهار داشت: با وزارت نیرو در کارگروه سازگاری با کم آبی یک دستورالعمل در حال تدوین داریم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تنها بر سر برخی مسائل با وزارت نیرو به تفاهم نرسیدیم که در صورت حل مشکل و رفع موانع، دستورالعمل تکمیل می شود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما یک سند بهره وری آب را با اتاق بازرگانی امضا کردیم که پایه و اساس بحث بهره وری آب در آینده خواهد شد و تمام تلاش های استان‌ها باید در بحث آب، در مفاد این سند خود را نشان دهد.

اکبری تاکید کرد: مدیریت آب در گرو مدیریت خاک است و اگر خاک را مدیریت نکنید، نمی‌توانید آب را مدیریت کنید، همچنین رهبر معظم انقلاب نیز بر روی مسئله خاک و اهمیت آن تاکید بسیار دارند.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: 88 درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی مربوط به بخش آب و خاک است و باید برای بخش‌های فنی آب و خاک هم اعتبار در نظر گرفته شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صرفه‌جویی-30-درصدی-مصرف-اب-با-افزایش-مواد-الی-خاک.bos