شماره: 267509 تاریخ : 1395/12/10-07:41:35

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:

صدور بیش از 9 میلیارد دلار ضمانت نامه برای سرمایه گذاری خارجی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : امسال بیش از 9 میلیارد دلار ضمانت نامه برای سرمایه گذاری خارجی صادر شد و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار از طریق سیستم بانکی به کشور وارد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , محمد خزاعی امروزسه شنبه در نشست تخصصی برجام، اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اقتصاد مقاومتی و اجرای برجام دو بال پرنده برای توسعه کشور محسوب می شوند.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: برجام مظلوم واقع شده، اما همانطور که وزیر کار اعلام کرد، چنانچه توافق انجام نمی شد، شرایط امروز مشخص نبود.
وی افزود: برخی گفته اند، نتایج برجام مشاهده نمی شود، اما اقتصاد ایران نظیر بیماری است که اکنون با دارو شرایط دشوار بیماری را می گذراند.
خزاعی افزود: نخستین آثار برجام در بهبود شرایط بین المللی دیده می شود که براساس آن اجماع مهندسی شده میان آمریکا و اروپا علیه ایران درهم شکسته است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی به جایی رسیده بود که کشورهای روسیه و چین با وجود رابطه مناسبی که با ایران داشتند، از حق وتوی خود به نفع ایران استفاده نمی کردند.
این مقام مسئول گفت: اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که رییس جمهوری آمریکا هم نمی تواند شرایط را به گذشته برگرداند و این توفیق بزرگی برای ایران است.
وی اتفاق مثبت از بین رفتن هماهنگی میان اروپا و امریکا را حاصل توافق برجام دانست و گفت: اجرای برجام موجب حضور نمایندگانی از کشورهای جهان شد که 10 سال در ایران حاضر نشده بودند. 
خزاعی تاکید کرد: ایران برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید توان خود را افزایش دهد تا بتواند در برابر هر تهدید خارجی روی پای خود بایستد .
حسین ابویی مهریزی معاون وزیر صنعت امروز در نشست اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: دوران پسا برجام بیش از هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد، که 72 طرح صنعتی و معدنی بزرگ را در کشور شامل می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صدور-بیش-از-9-میلیارد-دلار-ضمانت-نامه-برای-سرمایه-گذاری-خارجی.bos