شماره: 353893 تاریخ : 1397/05/17-02:15:59

با تصمیم اعضای کارگروه تنظیم بازار؛

صادرات کاغذ ممنوع شد

با تصمیم اعضای کارگروه تنظیم بازار، صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله از کشور ممنوع و سقف قیمت تعزیراتی کاغذهای موجود در داخل کشور تعیین شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن تجارت؛ ­­طبق تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت تعزیراتی کاغذ روزنامه 4100 تومان و سقف قیمت کاغذهای چاپ و تحریر کیلویی 5100 تومان تعیین شد. همچنین سقف قیمت تعزیراتی بالکی نیز 5100 تومان می شود.

بر اساس این گزارش به منظور رصد و پایش بازار کاغذ، کمیته دائمی کنترل تامین نیاز مصرف کنندگان واقعی‌ در این حوزه با ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

به موجب تصمیمات اتخاذ شده این کمیته، لازم است به نحوی نسبت به مدیریت بازار اقدام کند­ که در کنار پیشگیری از کمبود در بازار، کالا به قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

همچنین مقرر شد موجودی انبارها و مراکز نگهداری اعلان و در صورت عدم مراجعه جهت دریافت شبکه توزیع به وزارت ارشاد و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی، موجودی مذکور احتکار و اختفای تلقی و مشمول برخورد قانونی شود.

در عین حال وارد کنندگانی که محموله های وارداتی کاغذ در گمرکات دارند موظف شدند ظرف یک هفته با هماهنگی گمرک و بانک مرکزی نسبت به کارسازی و ترخیص محموله خود اقدام کند.

با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس مقرر شد موضوع تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه کاغذ و انواع کاغذ با هماهنگی بانک مرکزی در دستور کار قرار گیرد. فرآیند تعیین مباشر به منظور واردات، تامین و توزیع کاغذ برای کتب درسی بر عهده وزارت آموزش و پرورش و برای سایر انواع کاغذ بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صادرات-کاغذ-ممنوع-شد.bos