شماره: 313918 تاریخ : 1396/10/25-04:28:10

صادرات 129 میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان

مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در 9 ماهه امسال تاکنون حدود 129 میلیون دلار کالا از گمرکات استان گلستان صادر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی قاچاق کالا، سید ابراهیم حسینی درباره میزان صادرات کالا از استان گلستان اظهار داشت: در 9 ماهه گذشته میزان 168 میلیون و 410 هزارو 704 کیلوگرم انواع کالا به ارزش 128 میلیون و 920 هزار و 952 دلار از مبادی گمرکی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: مهم‌ترین کالاهای صادراتی این استان لبنیات شامل پنیر و دوغ، رب، خوراک آماده طیور، میلگرد، ید و پلی‌اتیلن بوده که به کشورهایی مانند عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه و چین صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان گلستان تصریح کرد: پتاسیم، جو، ماشین آلات، خط تولید کاشی، ماشین لباسشویی، روغن و ذرت کالاهای وارداتی به کشور هستند.
وی تاکید کرد: در این مدت کشورهای چین، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان، امارات و ایتالیا کشورهای وارد کننده کالا به استان گلستان بودند.
حسینی گفت: اداره گمرک در بندرترکمن، گرگان و گنبدکاووس، دفتر امانات پستی و دفتر فرودگاه در فعالیت‎های خارجی را حمایت می‎کنند.
مدیرکل گمرک استان گلستان  یادآور شد: سال گذشته در اجرای سامانه گمرکی توانستیم میزان زمان ترخیص کالا را کاهش دهیم و این سامانه در بخش قاچاق کالا نیز موثر بوده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/صادرات-129-میلیون-دلار-کالا-از-گمرکات-گلستان.bos