شماره: 466131 تاریخ : 1398/03/22-05:32:42

شکوفایی خودکفایی واگن سازی / حمایت وزارت صنعت از قطعه سازان صنعت حمل و نقل ریلی

رحمانی گفت: ساخت 85 درصد واگنهای باری در داخل کشور نشان می دهد داخلی سازی واگن های باری در کشور محقق شده و همواره وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید داخل حمایت می‌کند و هر زمان قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: توانمندی امروز شرکت های تولید کننده تجهیزات و صنایع ریلی به ما نشان می دهد که تا کنون پیشرفت های خوبی در این عرصه وجود داشته است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی این صنعت، پیشرفت شرکت‌های ایرانی بسیار قابل توجه بوده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در کشور تاکید دارند و تاکنون نیز در این عرصه طرح های ریلی بسیار خوبی به اجرا درآمده و تمام شرکتهای واگن سازی در 10 سال آینده باید از ظرفیت‌های کامل خود استفاده کنند.


رحمانی خاطر نشان کرد: هم اکنون در بخش واگن سازی مسافری 75 درصد و همچنین در حوزه تولید واگن‌های باری نیز 85 درصد بومی سازی شده است و در زمینه تولید واگن‌های مترو نیز شاهد پیشرفت های 33 درصدی داخلی هستیم و این نشان دهنده طی روند رو به رشد بومی سازی واگن‌های مسافری و باری است.


به گفته وی؛ ساخت 85 درصد واگنهای باری در داخل کشور نشان می دهد داخلی سازی واگن های باری در کشور محقق شده است.
رحمانی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره از تولید داخل حمایت می‌کند و هر زمان قطعه‌سازان بتوانند قطعه مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی را تولید کنند از واردات آن به کشور جلوگیری خواهیم کرد.


وزیر صنعت تاکید کرد: در صورتی که قطعه ای در داخل تولید شود تمام شرکت‌های ریلی ملزم به خرید از شرکت های داخلی هستند و هر چه قطعه بیشتری در داخل تولید شود از واردات آن بی نیاز خواهیم شد و با این سیاست تولیدکنندگان داخلی با فراغ بال بیشتری نسبت به افزایش تولید تجهیزات و صنایع ریلی برنامه ریزی خواهند کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شکوفایی-خودکفایی-واگن-سازی-حمایت-وزارت-صنعت-از-قطعه-سازان-صنعت-حمل-و-نقل-ریلی.bos