شماره: 354012 تاریخ : 1397/05/20-12:16:40

در نشست خبری اتحادیه کسب و کارهای مجازی مطرح شد:

شهرداری به دنبال سهم خود در تاکسی های اینترنتی

سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی گفت: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب و کار روبرو بود و صرفا به یک کسب و کار به صورت انحصاری اجازه فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا الفت نسب،­ در نشست خبری این اتحادیه درباره لایحه ایجاد محدودیت در فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی توسط وزارت کشور گفت: به تاکسی‌های اینترنتی تا به امروز 60 مجوز داده شده و در کل برای کسب و کارهای مجازی ایران 650 نوع مجوز تعریف شده و بسیاری از این مجوزها زائد هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، کسب و کارهایی که بر بستر فضای مجازی هستند باید از قوانین صنفی استفاده کنند و بنا بر جدیدترین تغییرات قانون در سال 96 کسب و کارها صرفا باید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مجوز بگیرند.

سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی تاکید کرد: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب و کار روبرو بود و صرفا به یک کسب و کار به صورت انحصاری اجازه فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

الفت نسب ادامه داد: در فعالیت نظارتی شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به دلیل برخورداری از بستر تاکسی سنتی ابهام وجود دارد و در عین حال، دخالت در این حوزه رقابت را از بین می‌برد و ایجاد مجوزهای جدید مغایر با فرآیند تسهیل صدور مجوز و بهبودهای کسب و کار بنا بر قانون است.

میلاد منشی پور، مدیر عامل تاکسی آنلاین تپ سی نیز در خصوص  قیمت گذاری ها گفت: رشد کسب و کارهای این حوزه با توجه به قیمت گذاری رقابتی سرعت بالایی دارد و باعث شده تا سهم بازار این نوع تاکسی ها افزایش و در عین حال به دلیل عدم رفتار مناسب و میل به استفاده مردم از تاکسی‌های زرد سهم بازار تاکسی دربست سنتی کاهش پیدا کرده است.

ژوبین علاقه بند تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی از همکاری با شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و ارائه اطلاعات به منظور برنامه ریزی برای ترافیک و آلودگی‌هوا و غیره استقبال می‌کنیم و این مسئله می‌تواند تا مدل کسب‌ و کارها را گسترش و تغییر دهد.

معاون توسعه کسب و کار اسنپ افزود: اسنپ و تپ سی در شرایط رو به افول اقتصادی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل می‌شوند در حال رشد و ایجاد ارزش افزوده هستند. در حال حاضر 80 هزار تاکسی در تهران فعال است که 20 درصد آنها بهره وری‌های لازم در سیستم حمل و نقل را ندارند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شهرداری-به-دنبال-سهم-خود-در-تاکسی-های-اینترنتی.bos