شماره: 303047 تاریخ : 1396/06/05-04:58:59

با هدف بازدید از بافت تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری؛

شهر یزد به عنوان اولین سفر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی اعلام شد

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شهر جهانی یزد را به‌عنوان اولین مقصد سفر خود انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، فاطمه دانش‌یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد، با اعلام این خبر افزود: معاون رئیس‌جمهوری شهر جهانی یزد را برای اولین سفر خود انتخاب کرده است که بازدید از بافت تاریخی شهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است.

او ادامه داد: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی همچنین در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور استاندار، امام جمعه، نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی و روسای اداره‌های دولتی استان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

دانش‌یزدی ادامه داد: بازدید از پروژه موزه صدرالعلما هم از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهوری به یزد است، ساخت این پروژه ملی با همکاری دانشگاه هنر آلمان و به‌عنوان اولین همکاری بین‌المللی در این حوزه از سال گذشته آغاز شده است، اولین کارگاه خشت سنتی نیز در کنار این پروژه ساخته می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در این سفر یک‌روزه، معاون رئیس‌جمهوری اقامتگاه بوم‌گردی نقره را افتتاح خواهد کرد، گفت: این اقامتگاه در بافت تاریخی یزد در زمینی به مساحت 370 مترمربع و زیربنای 300 مترمربع ایجاد شده است، هزینه افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی که 8 اتاق دارد، 400میلیون تومان بوده است، اقامتگاه بوم‌گردی نقره ظرفیت پذیرایی از 22 نفر را دارد و با افتتاح این اقامتگاه برای 3 نفر به‌صورت مستقیم اشغال ایجاد شده است.

دانش‌یزدی ادامه داد: بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از بافت تاریخی شهر یزد با هدف بررسی ظرفیت‌های گردشگری بافت، تعریف مسیرهای گردشگری، سامان‌دهی بافت تاریخی و بناهای بافت انجام می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شهر-یزد-به-عنوان-اولین-سفر-رییس-سازمان-میراث‌فرهنگی-اعلام-شد.bos