شماره: 410943 تاریخ : 1397/08/14-03:46:48

شریعتمداری جزئیات تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را اعلام کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب پیش نویس لایحه قانونی تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد شریعتمداری در این باره اظهار کرد: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می توانند به تقاضای مادر ایرانی خود به تابعیت ایرانی درآیند.

وی افزود: در قانون مصوب 1385 درباره وضعیت فرزندان زیر 18 سال سکوت شده بود، اما با اصلاح قانون مصوب 1385 و تصویب پیش نویس قانونی لایحه در جلسه مورخ 13 آبان ماه 97 هیات دولت ، فرزندان زیر 18 سال با تقاضای مادر ایرانی خود می توانند به تابعیت ایران درآیند.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت این لایحه عنوان کرد : تصویب این لایحه اقدامی با اهمیت برای برخورداری این کودکان از حقوق اجتماعی، حق اقامت پایدار آنها، رفع تبعیض بین این کودکان و سایرین ، افزایش علقه این افراد و سرزمین مادری است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه این کودکان معمولا در شرایط فقر بسر می برند و دارای مشکلات معیشتی هستند و در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند اظهار کرد : تصویب این لایحه زمینه ای مناسب را فراهم خواهد کرد که با همکاری و انسجام دستگاه های مسئول و همراهی فعالین مدنی و سازمان های مردم نهاد ، وضعیت این گروه از کودکان سرزمین ما بهتر شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شریعتمداری-جزییات-تابعیت-فرزندان-حاصل-از-ازدواج-زنان-ایرانی-با-مردان-خارجی-را-اعلام-کرد.bos