شماره: 304724 تاریخ : 1396/07/01-03:26:35

شتاب در گشایش زود هنگام موزه علی اکبر صنعتی

یکی از کارهای مورد بحث مسئولان گشایش زود به هنگام و گاهی نا به هنگام است که در این شتاب چه حکمتی وجود دارد هنوز مشخص نشده.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، در تاریخ 14 شهریور ماه 96 موزه علی اکبر صنعتی پس از 12 سال تعطیلی و سه سال عملیات مرمت و بازسازی با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، شهردار تهران و مسئولان میراث فرهنگی موزه استاد علی اکبر صنعتی افتتاح شد.

فردای روز بازگشایی در موزه نیمه باز بوده و کارگران مشغول نصب چراغهای لوسترها و روشنایی موزه بودند و از ورود بازدیدکنندگان ممانعت کردند .

طی گزارشات رسیده روز 5 شنبه 30 شهریور ماه زمانی که یکی از خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش به درب موزه مراجعه می کند یکی از عوامل با رفتاری توهین آمیز وی را از آن جا دور کرده و عنوان میکند حتی اگر نامه رسمی هم داشته باشید اجازه بازدید از این مکان را ندارید.

و حتی در پاسخ به سوال خبرنگار که دلیل مراسم بازگشایی را پرس و جو کرد عنوان شد:

این یک مراسم نمادین بوده و در حال حاضر موزه تعطیل است.

حال این موضوع مورد بحث و بررسی قرار میگیرد که آیا مشکلات ما با بازگشایی های نمادین و زود هنگام رفع میشود؟

موزه استاد صنعتی معروف به «موزه 13 آبان»، 24 آبان 85 در فهرست آثار ملی سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید و جزو میراث ماندگار کشور است. بنای موزه استاد علی‌اکبر صنعتی متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی است.علی اکبر صنعتی نزدیک به 6 هزار تابلو و بیش از هزار پیکره و تندیس گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی ایران و تیپ‌های گوناگون اجتماعی آفرید که شماری از آنها در موزه استاد صنعتی نگهداری می‌شود. این موزه دارای سالن تئاتر، شهر فرنگ، نمایشگاه تک چهرها و موزه مردم‌شناسی است. این موزه در ضلع شمال غربی میدان توپخانه قراردارد و یکی از مکان‌های دیدنی مرکز شهر تهران است.



URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شتاب-در-گشایش-زود-هنگام-موزه-علی-اکبر-صنعتی.bos