شماره: 463368 تاریخ : 1398/02/07-06:26:20

مدیرعامل آبفای لرستان خبر داد:

شبکه فاضلاب شهر پل‌دختر کاملا پایدار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهر پل‌دختر کاملا پایدار است، گفت: با تلاش تیم‌های عملیاتی این شرکت اجازه پس زدگی فاضلاب در هیچ یک از نقاط شهر داده نشده است و روند تخلیه گل و لای از شبکه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا کرم‌وند با تاکید بر اینکه آب شرب تمامی شهرهای سیل‌زده استان برقرار است، ادامه داد: در حال حاضر تنها مسئله باقی‌مانده کنترل وضعیت شبکه فاضلاب شهر پل‌دختر است که به دلیل پرشدن گل و لای در داخل شبکه‌های شهر امکان پس‌زدگی فاضلاب وجود دارد.

وی افزود: در برخی از نقاط شهر میزان گل و لای موجود در شبکه به سه متر نیز می‌رسد ولی با این وجود با تلاش بی‌وقفه تیم‌های مجموعه روند تخلیه گل موجود و شست‌وشوی شبکه ادامه دارد تا همچنان در هیچ نقطه‌ای شهر شاهد پس‌زدگی فاضلاب و جاری شدن آن در سطح معابر نباشیم که این امر مشکلات بهداشتی فراوانی را ایجاد می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان به وضعیت کیفیت و بهداشت آب عرضه شده در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: پس از وقوع این حادثه با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اکیپ‌های مشترکی تشکیل شده است که تاکنون آب مناطق سیل‌زده هیچگونه مشکل بهداشتی نداشته و هیچ بیماری ناشی از آلودگی آب نیز گزارش نشده است.
کرم‌وند تاکید کرد: با وجود اینکه سیلاب فروردین‌ماه بیش از 300 میلیارد تومان به تاسیسات آب و فاضلاب شهری لرستان خسارت وارد کرده بود ولی با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های عملیاتی وزارت نیرو در حال حاضر آب تمامی شهرهای سیل‌زده لرستان وصل شده و هیچگونه مشکلی در تامین آب این مناطق وجود ندارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شبکه-فاضلاب-شهر-پل‌دختر-کاملا-پایدار-است.bos