شماره: 450608 تاریخ : 1397/12/13-02:18:22

شانزدهمین همایش ایمنی در شبکه های توزیع برق ویژه سیمبانان و پیمانکاران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد

طی هماهنگی بعمل آمده از سوی دفتر ایمنی و کنترل ضایعات و دفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، شانزدهمین همایش ایمنی در شبکه های توزیع برق ویژه سیمبانان و پیمانکاران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی توانیر، طی هماهنگی بعمل آمده از سوی دفتر ایمنی و کنترل ضایعات و دفتر آموزش وبرنامه ریزی نیروی انسانی این شرکت، شانزدهمین همایش ایمنی در شبکه های توزیع برق ویژه سیمبانان و پیمانکاران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور دکتر گل زاده معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان، مهندس طالبی مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران ارشد و جمعی از مدیران و سیمبانان امور های اجرایی و برقکاران شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت توزیع نیروی برق  استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای همایش مهندس طالبی ضمن خیرمقدم به حضار اظهار داشت: از سال 1383 تا کنون شاهد تغییر اقلیم آب و هوایی در استان گیلان بوده ایم بگونه ای که بارش برف های سنگین در زمستان، سیلابها، رانش زمین و گرمای شدید تابستان را طی این سال ها  تجربه کرده و توانستیم با همت و تلاش همگی شما عزیزان این بحران ها را پشت سر بگذاریم و با سربلندی و موفقیت به مردم شریف استان خدمت رسانی کنیم که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اینکه منابع انسانی جزء باارزشترین داشته های هر سازمان است گفت: با وجود همه سختی ها و مشقت هایی که کار در شرکت های توزیع برق خصوصاً در زمان بروز بحران ها دارد، لازم است که همه همکاران خدوم و پرتلاش شرکت برنامه ها و قوانین مربوط به ایمنی را تحت هر شرایطی رعایت کنید زیرا هم از نظر اخلاقی و انسانی و هم از منظر منافع سازمانی، سلامتی شما عزیزان بسیار مهم است و اینجانب به نوبه خود امیدوارم که همگی ما سالهای خدمت خود را در کنار هم با سلامتی و موفقیت سپری کنیم و از خداوند متعال خواستارم که سالهای بدون حادثه و بحران را پیش رو داشته باشیم.

سپس دکتر گل زاده با اشاره به اهمیت ایمنی در شرکت های خدمت رسان بیان داشت: با توجه به پویا بودن سازمان ها و نهاد های خدمت رسان، بروز حادثه در آنها محتمل است و ما در هر بخشی که فعالیت می کنیم باید به ایمن بودن محیط کار خود اهمیت دهیم و به این فرهنگ و باور " اولویت اول کار با سعی بر رعایت ایمنی" توجه  کافی داشته باشیم.

معاون طرح و توسعه برق منطقه ای استان هرمزگان گفت: هدف از ایمنی جلوگیری از انجام کارها  نیست بلکه می بایست انجام کار با ایمنی پیشرفت بهتر و موثرتری داشته باشد و با توجه به اینکه مباحث ایمنی هنوز هم در دنیا جزء مباحث مهم و جدید است، در همین راستا نیز باید آموزش های لازم برای مدیران و کارکنان سازمان ها جدی گرفته شود.

وی عامل اصلی بروز حوادث را خطا های انسانی دانست و اظهار داشت: اکثر حوادث در انجام کارهای کوچک رخ می دهد و این امر بعلت سهل انگاری توسط کارگر است که گاهی جبران آن غیرممکن می شود.

دکتر گل زاده در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت ایمنی فردی و گروهی به تعریف اصطلاحات کلیدی ایمنی، دلایل بروز حوادث در شبکه های توزیع برق، ارائه آمار از حوادث ناشی از برقگرفتگی در ایران، نتایج بررسی دلایل رفتار ناایمن، ایمنی و بهداشت شغلی (HSE ) برای حضار پرداخت.

سپس در ادامه همایش مقالاتی توسط تعدادی از همکاران برقکار و سیمبان شرکت با عناوین ذیل برای حضار ارائه شد:

- علل وقوع حوادث در شرکت های توزیع برق توسط آیت فلاح از امور توزیع برق شهرستان آستارا

-  ایمنی در شرایط اضطراری و بحران توسط مصطفی نوری امام از امور توزیع برق شهرستان املش

- ایمنی در عملیات تعویض شبکه های سیمی با کابل خودنگهدار توسط محمد پور محمدی از امور توزیع برق شهرستان بندر انزلی

- نقش و اهمیت تجهیزات ایمنی فردی و گروهی در پیشگیری از حوادث توسط منوچهر آرمون از امور توزیع برق شهرستان رودبار

سپس مهندس عادلی از انجمن صنفی و کارفرمایی شرکت های پیمانکاری درخصوص قوانین و مقررات بیمه ای در شرکت های توزیع برق نکات ارزنده ای را برای حضار بیان کرد.

در پایان همایش نیز با اهداء لوح تقدیر و هدایا از مدیران امور های برتر توزیع برق در زمینه ارزیابی طرح تکریم (به جهت برخورد مناسب و ایجاد محیط مناسب برای ارباب رجوع)، سیمبانان و داوران برگزیده شرکت کننده در مسابقات مهارت سیمبانی، سیمبانان برگزیده در حوزه ایمنی تقدیر و تشکر بعمل آمد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/شانزدهمین-همایش-ایمنی-در-شبکه-های-توزیع-برق-ویژه-سیمبانان-و-پیمانکاران-شرکت-توزیع-نیروی-برق-استان-گیلان-برگزار-شد.bos