شماره: 464800 تاریخ : 1398/02/28-05:54:39

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

سیلاب لحظه‌ای در نیم ساعت رودخانه "کلات" را درنوردید/ انحراف مسیر سیلاب به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه حجم سیلاب دو روز اخیر رودخانه کلات به 980 هزار مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌ 22 میلیمتری در نیم ساعت موجب بروز سیلاب در این منطقه شده بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، محمد علایی با اشاره به سیلاب اواخر هفته گذشته در شهرستان کلات استان خراسان رضوی، گفت: حجم سیلاب 26 و 27 اردیبهشت‌ماه رودخانه کلات به 980 هزار مترمکعب و دبی ورودی در ایستگاه دربند کلات به 31 مترمکعب در ثانیه رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ 22 میلیمتری در نیم ساعت موجب بروز سیلاب در این منطقه شده بود، ادامه داد: در رودخانه اصلی کلات با ساماندهی صورت گرفته هیچگونه مشکلی ایجاد نشده بود ولی در سرشاخه "خشت" رودخانه کلات به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز و رعایت نکردن حریم بستر رودخانه، مسیر سیلاب که در شیب تندی قرار گرفته مسدود شده و آب به سمت شهر منحرف شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این سیلاب هیچگونه خسارت جانی نداشته است، عنوان کرد: درصددیم با اجرای طرح‌های همچون آبخیزداری سیلاب‌های این منطقه را مهار کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سیلاب-لحظه‌ای-در-نیم-ساعت-رودخانه-کلات-را-درنوردید-انحراف-مسیر-سیلاب-به-دلیل-ساخت-و-سازهای-غیرمجاز.bos